Chuck igår

Japp, hann inte ens sätta på datorn efter stallet för jag var en aning stressad. Åkte direkt till Emmy där det var några andra också. Grillade och hade det allmänt bra bara. Kom hem så pass sent att jag inte kände för att ta upp datorn och blogga dessutom.

Men i ala fall, Chuck trimmades i paddocken igår och det gick ju som det gick. Jag får väll vara nöjd med att han ens går att rida på hack, men det känns vekrligen katastrofalt. Igår var han precis som i tisdags i början. Skulle titta på allt, låtsas bli jätterädd hundra gånger och jag höll på att flyga flera gånger. Först tänkte jag att jag bara skulle ha tålamod och fortsätta men det gick lixom inte att rida alls för var 5e meter skulle han hoppa till eller tvärvända för något. Då sa jag till honom, på skarpen och han blev helt till sig. Efter det vågade han inte göra något annat än att lyda mig. Haha.. Men sedan gick inte själva jobbet så bra, men han slutade i alla fall fjanta sig och det var ett stort plus en dag som den.

Hoppas han släpper snart, har ingen motivation att sitta och traggla när det verkligen inte funkar. Och då menar jag att INGENTING funkar. Åh.. Får se hur han blir efter helgen, känns det dåligt kanske jag får boka in en dressyrlektion någon gång.

Winnie och Alexandra & Jag och Chuckis. Vill rida med bett igen snart.. Imorgon är det en månad på hack.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0