Seriöst?

Ja, jag vet inte vad jag ska säga, inte gick det enligt planerna i alla fall. 

I LBn så gick det bra fram till hinder nummer 7, efter fick jag hjärnsläpp och visste inte vart jag skulle vilket gjorde att jag var tvungen att ta tag i honom för att hinna vända och då blev han såklart sur. Jag kan ju inte ta i honom för han är så känslig för kedjan så han började kicka och ha sig. Efter det började jag rida som ett cp. Han var såklart sur så så fort jag tog i honom började han slänga med huvudet osv så jag red på framåt istället och till slut hade vi så mycket fart att det helt enkelt inte gick. Så jag utgick. Dock var det bara jag och en till som kom till omhoppning och därav blev jag tvåa av tre placerade. Det är verkligen så, när jag rider förjävligt blir resultatet "bra". Men rider jag bra så går allt åt skogen.
Jag tänkte hela tiden, BEN, TEMPO och INTE PLOCKA och ja, jag gjorde exakt så, men det blev för mycket åt det andra hållet.

Innan LAn fick jag lite pepptalk och tips av en i mitt stall, och inna på framhoppningen gick allt så bra. Testade att hoppa något språng med ludd men han bara stack så tog av det. Jag tänkte hela tiden på små små saker. Så nu var det mer, BEN, TEMPO, INTE PLOCKA & HÅLL RYTMEN. Framhoppningen gick som jag sa jättebra, vi hade bra språng och bra avsprångspunkt hela tiden. Allt satt.
Inne på banan gjorde jag exakt samma sak. Hade lite lite mesig galopp i början men hann fixa till det innan första hindret, benen var på plats och jag ska vara ärlig, jag har aldrig tidigare varit så noggrann i min ridning, aldrig. STOPP. Kom igen, stopp igen. Utesluten. Kom igen och då hoppade han, men jag fick trycka över honom. Alltså han hade typ bara bestämt sig, jag trodde verkligen att om jag sköter mig så går det, men jag red verkligen bra men det var bara stopp. 

Är less på detta, jag behöver inte träna egentligen för där går det i princip alltid bra. Det jag behöver är att komma ut och tävla och få det att funka där. Men nu är det ingen tävling inplanerad på flera veckor och ja, ni fattar. Sk klura ut hur jag ska göra, tänkte kanske låta honom vila i en vecka för att sedan komma tillbaka med ny motivation. Nu funkar det varken hemma eller på tävling, det enda som funkar är träning och jag kan ju inte träna varje dag precis. 

Skitsamma, ska inte deppa ihop. Drar på mig träningskläderna och springer en runda. Kommer tillbaka ikväll med film osv.
Bild från förra helgen, tagen av Fanny Martinsson

Kommentarer
Postat av: Felicia

Gå ner i klasserna kanske.. Ibland behövs det för självförtroendet. Du kanske tycker att höjden inte spelar någon roll.. Men är det lägre kan du trycka över honom. Ett tips bara. Det är heller inget fel att gå ner i klasserna, många som gör det :)

2013-08-16 @ 20:09:21
Postat av: Jennifer

tycker du borde gå ner i klasserna lite. Bara känn på Lc nivå eller lättare klasser på en lokal tävling. Då kan ni försöka leka er igenom klasserna och ha roligt utan någon press. Och när hindrena inte är lika höga behöver du kanske inte rida rida rida utan han kan sköta mer själv. Chuk kanske helt enkelt blivit trött på stora tävlingar och höga klasser och du kanske sätter lite press på dig( som även han kan känna) för att klara den sista La rundan? :) inte vet jag , men jag hoppas verkligen ni reder ut allt, ni är så himla fina och duktiga tillsammans :)

2013-08-16 @ 20:25:05
URL: http://jennifersandberg.horseworld.se
Postat av: Malin Westergren

http://www.youtube.com/watch?v=CQBQnnn18yE <3

Svar: <3
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-08-16 @ 20:55:47
URL: http://westergrenpictures.blogg.se/
Postat av: lisa

Har du någon gång testat att bara starta en LA, och liksom skita i "förklassen". För det senaste så känns det som att första klassen alltid gått bättre, eller jag kanske har fel! Bara en fundering!! För precis som du säger så är höjden absolut inga problem!
Ni hoppar ju fasen skithögt på träningarna ju, så att gå rätt in i en LA borde han ju klara tycker iallafall jag! :)

2013-08-16 @ 23:51:06
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: Alexandra Jeppsson

Jag tror absolut inte att du behöver gå ner i klasserna för som du sagt och som man ser, höjden är inga problem. Men jag tror du TÄNKER för mycket? Jag vet att jag själv tänker alldeles för mycket emellanåt och då blir det pannkaka. Min tränare brukar säga till mig att sluta vara så ordentlig, lägg kontrollfreaket bakom dig och bara rid :D

2013-08-17 @ 15:54:54
URL: http://www.alexandrajeppsson.horseworld.se
Postat av: Andrietta

Tråkigt :/

2013-08-17 @ 17:33:50
URL: http://andriettajosefin.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0