Dagens tävlingsresultat

Det började med LA, redan när jag gick banan kände jag att det här var en lustig bana. Inte alls nationellt på den nivån jag sett innan. Det var enkla vägar hela grunden och inget lustigt alls enligt mig. Fine.
Inne på framridningen blev jag stressad då de tog in en på framhoppningen som var precis innan mig så jag började hoppa på det lilla hindret som stod där. Han stannade och jag flög av. Fick ont i mitt onda finger men hoppade upp igen och tog nya tag. Då skickade dom ut den här personen från framhoppningen för att de missat några andra innan så jag hade inte alls bråttom. Väl inne på framhoppningen var han superspookey. Han överhoppade sig något enormt på vissa hinder, hittade inget bra läge och allt var allmänt BLÄ. Han var väldigt het och pigg, men några meter innan hindret backade han av. Jag har sett många sidor av Chuck och han brukar vara väldigt ojämn. Kan gå från dag till dag eller vecka till vecka. Jag menar han var sååå fin förra helgen och sen nu var han någon helt annan häst. Jag brukar känna igenom honom alla gånger men inte idag. Det var inte C jag satt på.

Jag gick in på banan och innan jag ens hann tänka skulle jag starta och ja, kom på ettan och han står emot. Jag kan inte sätta fingret på vad han gjorde men han taggade som satan och släppte jag på tyglarna så exploderade han, bokstavligt. Men samtidigt stog han emot. Fick ett stopp på ettan och sedan fick jag verkligen jaga honom över, han ville inte. Hoppade tvåan men den fart vi fått upp på ettan och sedan stannade jag honom på trean. Vi kom helt fel, jag hittade ingen rytm och jag hade lixom ingen bjudning att ta från. Även om han var stark som en oxe. Det var en kombination så att jaga över honom hade heller inte funkat.

Sedan strök jag mig i LA+. Jag tänkte först gå in och hoppa, och försöka lösa det som hände innan men ju mer jag tänkte så ville jag inte. Det var nästan 30 grader varmt och C var helt genomsvett. Underlaget i paddocken var övervattnat, alltså tungt och kladdigt. Jag tror att han var så trött psykiskt av värmen men ändå pigg i kroppen. Det var därför det blev pannkaka. 
Hade han varit bara pigg och framåt hade det varit perfekt för jag red som om han vore det. Jag borde istället ridit på mer framåt men ändå hållt i honom. Bra att vara efterklok. 

Så det var dagens, så många nya människor som var där och kollade och jag tänkte att nu kan vi visa vilket team vi är. HAHAHA, vi tog oss över två hinder. Lite tråkigt trots allt, men allt har sina anledningar.
Vid detta laget lär ni alla där ute veta hur ojämn C faktiskt är. Och idag var han verkligen en helt annan häst än vanligt. Hur ska jag veta hur jag ska rida? 

Jag tänkte faktiskt ladda upp filmen, har ju visat er alla andra rundor vi gjort tillsammans så jag kan ju inte bara skita i en för att det gått dåligt. Sedan om det är någon som lyckats få någon bild på oss, även fasst vi inte hann en tiondel av banan så får ni gärna skicka det till [email protected]

Kommentarer
Postat av: Maja - wildpieces

Jag blir alltid förundrad över vilket jäkla tålamod du har, Carro! Att varje dag sitta som på en helt ny häst måste verkligen ta på krafterna. Du gör ett så fantastiskt bra jobb med honom och jag håller verkligen tummarna för att ni ska få stå överst på prispallen snart! Kämpa på!

2013-07-27 @ 22:08:13
URL: http://wildpieces.blogg.se
Postat av: Andrietta

Tråkigt, men alla kan ju ha dåliga dagar. Antagligen var det som du skrev värmen som gjorde Chuck ganska trött, det är inte så konstigt. Men det tar ni igen snart! :)

2013-07-27 @ 22:18:58
URL: http://andriettajosefin.horseworld.se/
Postat av: Olivia Rönnqvist

Tråkigt att det inte gick så bra den här gången, är bara att ta nya tag till nästa tävling! Hoppas att den går bättre :)

2013-07-29 @ 22:07:51
URL: http://oliviawilda.blogg.se/
Postat av: Molly Bergström - MOOOLLYS.se

underbart fin bild iaf :)

2013-07-29 @ 22:10:41
URL: http://mooollys.se
Postat av: Erica


Fortsätt kämpa tjejen, du verkar GRYM =) Och du verkar duktig!! =) Tålamod och våga ta alla stigar, tro på dig själv och ge INTE upp. Tänk dig, Roffe blev känd som gammal ;-), du har hela framtiden framför dig!!

Grymma bilder du har med och superfin blogg!! =)

2013-07-29 @ 22:12:59
URL: http://icusen.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Tråkigt att det inte gick så bra men det kommer fler chanser.

2013-07-29 @ 22:14:03
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0