Ändrade planer - Chuck

Idag hade jag tänkt hoppa lite och träna svängar/lydnad. Det var tomt i paddocken när jag kom så jag värme upp medans mamma byggde fram. När jag precis skulle börja hoppa så kom det ut 4 st i paddocken och kom fler under tiden. Så det var bara att bygga in igen, lite surt faktiskt. 
Jag hade ridit fram för att hoppa, bytt i galoppen och haft mig så att börja dressyra efter det kunde jag glömma. Det hade blivit ett antal fajter att ta, och jag kände inte för att bli ovän med honom idag. Så jag skrittade av och gick in och myste lite med honom istället. Matade honom med massor av godis och hade det bra!

Jag tänkte ta ett dressyrpass imorgon istället och sen får mina hopp-planer bli på fredag kväll. Förhoppningsvis efter att alla ridit färdigt.
Sedan får han gå ett lite lugnare dressyrpass på lördagen. Han ska ridas igenom, men inte stenhårt. Utan lösgjord, lång och låg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0