Rent fyspass

Idag fick Chuck verkligen jobba. Jag har blivit riktigt lat i ridningen sedan lägret och nu bannemig ska det ändras. Så jag räknade varenda minut som gick av passet så att det blev lagom långt och inte bara en halvtimme. Skrittade fram i 10 minuter i alla fall i skogen innan jag gick in i ridhuset och travade fram honom. Ridhusunderlaget är precis nylagt så det är ganksa tungt nu, kände som att rida i snö ungefär och jag märkte att han tyckte det var riktigt jobbigt så blev ca 10 minuter där inne. Red mycket volter, kämpade även en hel del med att flytta honom för vänsterskänkeln, han är riktigt jävlig i den sidan, flyttar inte rumpan alls utan flyttar bogen istället och vad jag än gör så går det inte att flytta rumpan?
Sen gick jag ut 10 minuter i paddocken och fortsatte travjobbet där. Kunde bara vara där i 10 minuter medans en utav ridgrupperna var i skogen. När dom kom tillbaka tog jag galopp i skogen. Blev mycket galopp idag, 2 varv där jag jobbade honom ordentligt, satte honom i en jobbig sits där han var tvungen att använda bakbenen ordentligt. Galopperade mycket i undertempo och sen tog jag ett varv där jag ökade på lite. Detta tog sammanlagt ca 15 minuter. Ni som ridit slingan kan ju tänka er HUR långsamt vi galoppade ;)

Sen ett varv avtravning på 5 minuter och ett varv avskrittning på 10 minuter och sen hade det gått en timme. Jag satte timer för varje ny sak jag gjorde så om jag skulle galoppera långsamt i 10 minuter satte jag timer och sen när den ringde satte jag ny tid för något annat. Det funkade verkligen och jag blev till och med mer peppad! GRYMT!
Svettig häst efter detta kan jag lova, imorgon blir det lite lugnare. 
gammal bild

Kommentarer
Postat av: Elin

Så himla fin bild!:D

2012-08-18 @ 15:58:36
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Felicia Allansson

Lät som ni har haft roligt :)

2012-08-18 @ 18:23:25
Postat av: Madeleine Johansson

Har 2 små frågor till dig, hihi :D

Har du gjort din design själv? Den är riktigt snygg! Och om du har detta, vad heter typsnittet du har i menyn där det står kategorier och liknande? :)

Svar: Nej det är inte jag som har gjort den, det är lisa :Dlisacandemyr.blogg.se
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-08-18 @ 19:23:14
URL: http://leme.blogg.se
Postat av: Sofia

Asså guuuuuuuddd, Du har nog den fiinaste hästen jag någonsin sett :OOOOOOO
Vad är deför ras? :)
Ha det bra :)

2012-08-18 @ 21:27:14
URL: http://horsesandmylife.blogg.se
Postat av: Sofia

Asså guuuuuuuddd, Du har nog den fiinaste hästen jag någonsin sett :OOOOOOO
Vad är de för ras? :)
Ha det bra :)

Svar: han är en korsningsponny, lite allt möjligt. Registrerad som tysk ridponny i alla fall :)Tack :D
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-08-18 @ 21:27:22
URL: http://horsesandmylife.blogg.se
Postat av: Nora

Låter som ett riktigt bra upplägg! :D btw, Chuck är verkligen snygg! Haha ;)

2012-08-18 @ 22:14:28
URL: http://norarolandsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0