Chuck idag & stallet

Idag fick Chuckis gå ett lugnt pass. Mycket skritt och lite trav inlagt. Vi red ute, runt på lite olika vägar och stigar och C var väldigt lycklig.. Tills vi mötte en hage med får.. haha.
I alla fall, resten av tiden har jag mest tillbringat med att packa upp från igår. 

Har även 2 st tjejer som ska rida Chuckis, min kompis Maja som egentligen flyttat till skåne men som är hemma under en period nu. Hon är en av dom personerna som jag tycker är duktigast på att variera sig efter häst. Hon rider sjukt bra vare sig hästen är seg, tung, pigg, stark, inte tar bettet och ja gud vet vad. Hon har bra åsikter och tänker bra, dessutom är hon världens bästa person och man kan inte göra annat än älska henne så ska bli superroligt att se dom tsm!
Sen ska även Johanna rida honom någon gång, hon har ju ridit honom lite innan så hon har ju en tanke på hur han brukar vara. Så om han nu har ändrat sig så som jag tycker så borde hon nog märka det och kan säkert ge mig massor av tips. Som ni vet tycker jag även att hon är duktig och bra hand med hästar men det harjag redan sagt ju.

Jag hoppas att detta kan ge mig något och lite hjälp att själv komma framåt. Ska även ta lektion för någon snart. Men även om man får hjälp av någon från marken så vet jag hur mycket det kan ge att någon hoppar upp och rider lite. Jag själv blir ju så "blind" eftersom jag rider honom varje dag. Så det är bra att man har personer som man kan lita på som kan hoppa upp när det behövs! :)

Kommentarer
Postat av: Ebba ♥

åå vill också rida Chuck..♥

2012-11-11 @ 19:40:41
URL: http://eequespony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0