Dressyrträning för Mats

Idag har ponnyn skött sig, för en gångs skull. Haha nejdå, men jag får väll säga att både han och jag har skött oss, jag märker att det mesta problemen har nog suttit hos mig och inte ponnyn. Trots att allting inte är helt löst nu så är det ett steg åt rätt håll. Och även om jag vet att han kan bli ännu finare än vad han var idag så var han ändå riktigt fin. Men den där superkänslan har jag bara haft två gånger i princip så inte så lustigt att den inte kommer fram på en dag, men snart så är vi tillbaka! Ska troligtvis träna flera gånger för Mats, men nu åker han iväg snart och så. Så blir lite uppehåll nu innan vi kan dra igång igen i december. Men tills dess tränar jag lite för Malin så att allting inte rasar nu när jag väl fått tummen ur röven och tagit tag i detta. 

Som ni kan förstå gick det bra, vi fokuserade hela tiden på att han skulle ta stöd i bettet och jobba ordentligt med bak, han är en riktig latmask den där pållen. Och då menar jag inte lat, utan RIKTIGT lat. Man måste ha ett jävla anamma och en satans massa ben för att få under dom där bakbenen. Skulle inte förvåna mig om jag slutade som bodybuilder från höfterna och neråt.. haha nejdå. Men efter lite slit blev han fin och nu har jag något att utgå ifrån varje pass i alla fall. Hem och traggla och sen ska vi bli bäst ;)
Ska se om jag orkar klippa ihop någon film, så länge får ni två prints.

Kommentarer
Postat av: Isabelle

hej, gör du design till bloggar? :)

Svar: Nej :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-11-20 @ 10:00:49
URL: http://mihorses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0