Försäkringspengar?

Mamma ska ringa till vårat försäkringsbolag imorgon och kolla om man kan få ut några försäkringspengar. Det står att dom kan ersätta pengar till kläder, glasögon och andra kläder som gått sönder vid olyckor. Och eftersom jag inte vet om jag har någon garanti på min hjälm så skulle det vara toppen om vi kunde få något annat för den. Jag har ju en annan hjälm men den använs så sällan det går då den blir förstörd när jag använder den pga att den är så varm. Så helst av allt vill jag bara ha tillbaka en hel Ayr8.. Jag vill ju ha en Mountain Horse KEP hjälm när jag samlat ihop lite pengar till det, men jag vet inte om jag ska köpa en annan för försäkringspengarna. Jag vill ju trots allt ha en Ayr8. 

Så om vi får ut pengar för hjälmen kommer jag nog köpa en ny Ayr8 faktiskt. Men färg och modell vet jag inte än..
Jag tror det blir en svart denna gången, då jag kan använda den även på tävling sedan så har jag helsvart utrustning. Så antingen blir det en svart/silver i sammet, eller så kanske det blir en svart/guld i leatherlook. Hjälp mig?

Åh jag vet inte, eller så bara lägger jag pengar på en svart KEP hjälm direkt.. ELLER? Om jag köper en svart Ayr8 så har jag ju en svart hjälm, då kanske jag kan skippa en KEP hjälm? Åh, haha seriöst. Vilken beslutsångest.

HJÄLP TACK!

Kommentarer
Postat av: Sara

När jag var med om en hemskolycka i sommras då gick min hjälm sönder, de fick även klippa sönder mina tävlingskläder. Vi fick ut hela summan på hjälmen på försäkringen, men kläderna fick vi bara ut en liten del på. Tror inte de ska vara några problem
för dig med hjälmen, det är ju trots allt den viktigaste skyddet.

2012-11-08 @ 18:26:32
URL: http://isabellaochsara.blogg.se
Postat av: Nora

Jag skulle trooo att ni bara får ut försäkringspengar om ni "anmälde" olyckan, alltså åkte in till tex vårdcentralen efteråt. Så var det ilalfall på tävlingen jag trillade av på i sommras, inte riktigt samma sak men borde funka lika ungefär. Om man trillar av på tävling får man ju en ny hjälm eller vad det är, men det får man bara om man anmält att man trillat av :) Btw så tycker jag att du ska köpa en ayr8 isåfall för dom är sjukt snygga haha :D(skriver från mobilen ifall det ser Jans ut haha)

2012-11-08 @ 18:27:59
URL: http://Norachrisriansson.blogg.se
Postat av: Micaela

Längesen jag kommenterade nu.. Men Ayr tycker jag absolut du ska ta! Och herregud vad obehagligt de såg ut när du trilla av, hur är de med huvudet nu någon dag efter? :)

2012-11-08 @ 20:03:24
URL: http://micaelasvenssons.blogg.se
Postat av: Wilma Kullström

Ayr 8 leatherlook är snyggast iallafall ;)

2012-11-08 @ 20:21:59
Postat av: Mimi

Ayr8 utan tvekan , KEP hjälmen tror jag inte skulle passa dej lika bra! ;)

2012-11-08 @ 20:40:24
URL: http://mimilarsson.blogg.se
Postat av: Maria

Jag vet inte om du har ett annat försäkringsbolag än mig och om det isf fungerar annorlunda men vi kollade det för ett år sedan och då sa de att man var tvungen att ha uppsökt läkarvård för olyckan för att kunna få ut pengar...

2012-11-08 @ 20:45:23
Postat av: Mollie

Tycker blått är ganska coolt på hjälmar! :)

2012-11-08 @ 20:46:22
URL: http://molliedb.blogg.se
Postat av: Cassandra

Jag tänkte köpa en svart/silver leatherlook (vilken slump där!!) sen i GBG så du kanske ska köra samma spår som mig? ;) Ahaha skulle bara förvarna, men den är faktiskt snyggast av alla dom ;D

Svar: den är snyggare i svart/guld juuu (A)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-11-08 @ 21:01:13
Postat av: Cassandra

Har inte sett den i svart/guld haha ;)

Svar: fett snygg i alla fall :D haha
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-11-08 @ 21:51:49
Postat av: bella

KEP!!! :D du hade passat sååå brqa i den ju!
btw har du sett att du och chuck är med i senaste numret av hästfocus? ;)

Svar: OFTA? :D kan man köpa det fortfarande?
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-11-09 @ 08:28:22
Postat av: Alexandra Jeppsson

Jag fick pengar för alla mina saker när jag trillade av :)

2012-11-10 @ 09:31:33
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0