Internet vs real world

Hur kan man veta hur en person är i verkligheten genom att läsa några rader på en blogg? Det har jag alltid funderat över, hur man kan sätta så förutfattade meningar om personer som man aldrig träffat eller ens försökt lära känna? Man tror sig själv veta hur personen är genom att läsa det som skrivs på internet. Jag själv har såklart olika meningar om många bloggar, och såklart är det så jag tror dom är i verkligheten men hur kan man vara så säker på saken egentligen?

Jag själv har haft så många olika tankar om personer som bloggar INNAN jag träffat dom. Så jag drar några exempel!

Johanna
Jag trodde hon var en tjej som gulligullade med sina hästar och inte vågade säga till dom när dom gjorde fel, jag trodde hon var perfektionist uti fingertopparna och inte riktigt kunde bjuda på sig själv.. tills jag träffde henne och min åsikt ändrdes helt. Jag fattade att tjejen hade GRYM hand om hästar och visade alltid vem som bestämde. Dessutom är det inte många som kan bjuda så mycket på sig själv och fisa varannan sekund och tycka att det luktar gott.. (förlåt johanna.. haha) Där har ni den samma människan bakom skärmen.

LinnJag trodde att hon var en tillbakadragen tjej som bara umgicks med tråkiga människor, varför vet jag inte men det var vad jag trodde? Såklart ändrades även det när jag började snacka med henne och träffade henne. Mer .. finner inte ordet.. sinnesjuk, sjukfantiserad och sexfixerad människa får man leta länge efter.(förlåt även till dig linn.. haha)

Ella och Anna: Nu började jag läsa deras bloggar först efter att jag träffat dom men hade det varit i omvänd ordning hade jag trott att båda var två små tjejer som inte riktigt vet vad dom vill men gör allting för att det är kul. Sen när jag tänker på hur dom egentligen är så vet jag att dom båda är otroligt målmedvetna och ger inte upp i första taget, dom är otroligt mogna för sin ålder och för att inte tala om hur underbara dessa två individer är.

Jag har även alltid trott att Nellie Berntsson är en tjej som ser ner på allt och alla och måste vara perfekt hela tiden tills jag såg henne på PA castingen och någon gång när jag gick förbi henne på gbghs. Man märker att tjejen lever sitt liv precis som hon vill och trots att det är 100 läsare runt henne dagligen så bryr hon sig inte ett skit om att göra sin grej. Vad det än är.. haha ;)

Jag skulle kunna sitta i timmar och skriva om detta.. Jag tycker det är så roligt hur folk kan sitta och skriva om Nellie, Tyra, Mig, min kompis Lisa, Johanna, Linn Olsson, ja vem som helst. Skriva massor av positiva saker om oss, den, det och mala på beröm. När dom i själva verket inte vet alls om det stämmer? Jag ser det inte alls som något negativt, verkligen inte men jag tycker det är så roligt att spekulera! Hur folk kan ha så fel om vissa personer. Det fascinerar mig hur en person kan ha så mycket inflytande och göra sig till en helt annan person bara för att den sitter bakom en skärm.

Vad tycker ni om saken? Hoppas ni fattar mitt luddiga inlägg.. haha!
bild lånad av: lamias.se

Kommentarer
Postat av: Felicia Allansson

Annas ponny är nog på något sätt släkt med min kompis häst pågrund av att hennes ponny också heter Tölo hihi :)

2012-11-19 @ 20:10:02
Postat av: Elin

Vore jättekul att träffa alla bloggare vars bloggar man läser och se hur de är i verkligheten!:)

2012-11-19 @ 20:19:16
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se
Postat av: Linn Ztrelin

HAHAHAHAHAHHAHA JAG SEXFIXERAD?! DET ÄR DU SOM ÄR DET!!

2012-11-19 @ 21:01:24
URL: http://ztreliin.se/
Postat av: Sara

"sinnesjuk, sjukfantiserad och sexfixerad människa får man leta länge efter" HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA SÅ JÄVLA SAAAAAANT

2012-11-19 @ 21:20:57
URL: http://hamreryttarna.blogg.se
Postat av: Andrietta Svärdh

GHAHAHAHHAHAHAHHAH, inte förvånad Linn... hahahahha

2012-11-19 @ 21:31:36
URL: http://andriettajosefin.blogg.se/
Postat av: Johanna Grant

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAAHHAAHAHAHHAAHHAHAHAHAAHAHHAAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAAHHAAHAHAHAHHAHAHHAAHHAAH

2012-11-19 @ 21:50:41
URL: http://johannagrant.se
Postat av: Ella

Hahaha du är för rolig...
Vill du ens veta vad jag tänkte när ditt förslag om oboy och flingor kom? Hahaha ;D

2012-11-19 @ 21:52:27
URL: http://teametella.blogspot.se
Postat av: felicia

haha glad att jag kolla in på din blogg idag, hahaha! även fast du inte träffat linn så mycket har du verkligen lärt känna hennes riktigt jag ;) har känt henne i 6 år, hon är en av de sjukaste jag träffat, haha!

2012-11-20 @ 11:01:39
Postat av: felicia

jag innan ghaga

2012-11-20 @ 11:01:56
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0