Chuck 28 oktober

Månaden går mot sitt slut och julen kommer allt närmare. Jag tycker faktiskt att det är rätt mysigt nu, även fasst jag fryser nästan hela tiden så klagar jag inte. Kan knappt vänta tills vi ska börja julpynta och äta pepparkakor. Sen längtar jag otroligt mycket tills julkalendern börjar, gör inte ni?

Men whatever idag red jag Chuck lite runt och så, mest för att han behöver röra på sig men samtidigt lite lugnt då allting är nytt för honom. Först skrittade jag runt i omkring 20 minuter på olika vägar, jag vet ju inga vägar själv men det som vi red på var lixom dubbelt så mycket än jag haft innan så det är positivt. Sen red jag en lite stund i paddocken, lite trav och galopp, inte alls mycket. Har dock aldrig varit med om att en häst blivit så rädd för Chuckis innan. Det kom ut en häst ur ridhuset och jag tror den bara var 4 år, men den var så rädd för C att han i princip slet sig. Tur att det gick bra med dom i alla fall, lite komiskt samtidigt att Chuck kan vara så skrämmande.
 

Kommentarer
Postat av: Mollie

Haha, Chuck som ser så snäll ut! :)

2012-10-28 @ 18:04:59
URL: http://molliedb.blogg.se
Postat av: sandra

Oja, jag har längtat efter julen sen en månad tillbaka, tänk vad gott med lussebullar och glögg :D. Och blir ju inte mindre längtan av att det ligger snö på marken nu ;).

2012-10-28 @ 18:08:00
URL: http://ponnykonst.blogg.se
Postat av: Emelie

Men den reagerade nog på att han är skäck? Vet en häst som är livrädd för skäck shettisarna i stallet bredvid haha!

2012-10-28 @ 19:00:49
URL: http://lindblad.blogg.se
Postat av: patricia

Min storhäst är rädd för kor och brukar få lite panik när han ser en skäck, så det kan nog vara av den anledningen :D

2012-10-28 @ 19:09:32
URL: http://patriciam.blogg.se
Postat av: Lina

Faktiskt ganska vanligt att hästar, främst unghästar, blir lite fundersamma (i detta fallet helt loco haha ) när dom ser en skäck :)

2012-10-29 @ 21:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0