I'm an idiot and that makes me special

Nu ni ska jag berätta lite om hur jag tänkt. Jag var 99% säker på att alla som skulle kommentera inlägget om att det går dåligt för mig skulle skriva att jag skulle gå ner i klasserna. Och jag hade rätt, det är nog 2 st som inte skrivit det eller något retsen har sagt det. Jag skrev inget om det för jag ville se vad NI tyckte först.

Jag har faktiskt testat att gå ner till LC för att jag ville rida runt som ingenting och få upp självförtroendet. Och det gick käpprätt åt skogen. När han såg att hinderna inte var så höga längre så tog han saken i egna händer och körde sitt egna race. Efter det så SJÖNK mitt självförtroende något enormt. Tro det eller ej, men jag visste lixom inte vad jag skulle göra. Efter det gick jag upp till LB/LA igen för att där får jag i alla fall bättre flyt och känsla än i LC. Då tänker ni kankse, men öva på LC tills det sitter då. Och jag låter er tänka det och jag låter ER tycka att jag är en idiot. I DO!
Men jag tänker fortsätta i samma bana, rida LB och LA. Nästa tävling är i Jönköping den 10 november och då ska jag hoppa en LB i avd A och sedan kommer jag hoppa en LA i avd B. Varför nu detta då? 

Jo jag ska förklara. När jag känner att något gått fel så pratar jag i första taget med min tränare och mina nära och kära som jag litar på och som är kunniga. Och idag pratade jag med Johanna som jag själv tycker har bra huvud för hästar och hon är alltid positiv när man pratar med henne. Så idag pratade vi och kom in på massor av bra saker. Nästana allting vi pratade om la hon sedan upp på bloggen så ni kan själva läsa det HÄR. Det handlar inte om att gå ner i klasserna, för om det nu går dåligt i LA för mig nu hur ska jag då bli bättre i LAn genom att rida LC som jag redan ridit klockrent fleeera gånger. Det jag måste göra är att sluta tänka på vad det är jag vill, och tänka på att jag kan inte göra det jag vill om jag inte rider. För som många sagt till mig är höjden inget problem, det är jag som är problemet. Precis som Johanna skrev jag kanske vill för mycket och går då i mål i mitt huvud innan jag ens hoppat första hindret. Det är DÄR problemet sitter. Det kommer inte bli bättre för att jag går ner och startar LC, tro mig det kommer inte det. Hur mycket ni än kommer sitta och skriva och förklara hit och dit och vad många tränare säger och vad era ponnysar/hästar gjort. Det är inget som säkert funkar på Chuck.

Så den 10 november åker jag till Jönköping och startar en LB och en LA, LAn kommer jag hoppa i avd. B för att släppa ALLA kraven. Jag ska bannemig rida, ett hinder i taget och aldrig gå i mål förens banan är klar och jag gått igenom mållinjen. Som pricken över i:et ä även taleren själv med. Johanna ska följa med och hjälpa mig, och förhoppningsvis går det bra den dagen. 

Så alla där ute. Jag är en idiot, har alltid varit en och kommer alltid att vara. Men någon måste ju ha den rollen och jag är villig att ta den. 

Kommentarer
Postat av: Felicia Allansson

Du är ingen idiot! Du får tycka och tänka som du vill och igen ska behöva bestämma över dig!

2012-10-21 @ 18:02:05
Postat av: Ebba ♥

Är det på jfk du ska hopptävla den 10 november? :):):)

Svar: YESBOX :D
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-10-21 @ 18:24:12
URL: http://eequespony.blogg.se
Postat av: Astrid

Jag tycker det såg jättebra ut i la på filmen nedan, han har verkligen kapaciteten och det ser lätt ut. Satsa på la du! :) you go!

Svar: såna som dig gillar jag, tack :D
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-10-21 @ 18:25:45
Postat av: Ebba ♥

Åååååå jag bor ju där, MÅSTE komma och kolla!
Och får jag ta en bild med dig mig och chuck? :DD

Svar: Ja snälla gör det, min första bloggläsare bild då :D:D::D:D:D:D:D:D haha
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-10-21 @ 18:32:09
URL: http://eequespony.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag kunde inte kommat till jönköping :( För har fullt upp från klockan 8- midnatt! Stallet + clinic + fest ;) haha! Blev verkligen jätte ledsen! Men hoppas jag kan komma till Värnamo och ser er! Jag ta med gärna bild med Chuck och dig, jag kan bli den andra! :D

2012-10-21 @ 18:58:30
URL: http://lindblad.blogg.se
Postat av: Ebba ♥

Det ska jag absolut göra, du är ju världens bästa ! Jag älskar dig och din blogg, du har världens bästa blogg ska du veta VÄRLDENS bästa!!:DD

2012-10-21 @ 18:59:40
URL: http://eequespony.blogg.se
Postat av: Elin

idiot eller inte, tycker du är awesome ändå vännen min!

Tack för alla dina ord som du lämnade på bloggen, precis vad jag behövde höra just nu. Borde finnas fler som är som du <3

Svar: Ibland behöver man höra sanningen från någon annan för att faktiskt inse det! Be strong! <3
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-10-21 @ 19:47:09
URL: http://elinlinnealjunggren.blogg.se
Postat av: Victoria

Alltså Caroline, du ska vara så otrolig stolt över dig själv och även Chuck. Att du vågar stå upp för vad du tror och förklara varför du gör just på detta vis på ett moget sätt, inför alla dina läsare (vissa som mer än gärna vill kasta all skit dom kommer på mot dig...) DET ska du var stolt över.

Jag måste också säga att jag tror att du gör på helt rätt sätt. Ni klarar höjderna och förr eller senare kommer du och Chuck stå överst på resultatlistan, i en LA och inte en LC. Jag håller tummarna hårt för er och är säker på att ni kommer att klara det! :)

2012-10-21 @ 19:51:44
URL: http://evvm.blogg.se
Postat av: therese

Det är absolut inte höjden som är några problem för honom. Jag har sett dig rida och sett filmer på när du rider. Jag vet däremot inte alls hur chuck är att rida och har inte precis stått och kollat noggrant. Det är som du säger fast nu säger jag på ett annat sätt. Ni måste bara hitta en bra takt för han ser ut att vara väldigt taggad för hinder och 'tar allt i egna händer' så det kan vara svårt att hitta en bra takt men du ser ut att kämpa med att hitta det. Tycker inte du ska gå ner klasser för det spelar inte någon större roll. Han verkar vara en ponny som kan tveka så man måste vara på med ändå vara pigg mot hinder och rusar väldigt gärna. Jag önskar er bara ett stort lycka till och skit i alla jädra idioter som inte vet vad de snackar om! :)

2012-10-21 @ 21:27:10
URL: http://www.thereseeolsen.blogg.se
Postat av: Jennifer

Måste bara säga att du får mig så sjukt inspirerad! Det jobb du har lagt ner på Chuck får mig att fortsätta jobba med min ponny som är en riktig jävel på tävlingar och inte ge upp.

Du och Chuck kommer snart stå längst fram på prisutdelningarna, det gäller att aldrig ge upp!

2012-10-21 @ 21:37:42
URL: http://flumeriders.blogg.se
Postat av: Tove Abelson

1. Du är ingen idiot.
Jag tycker att du tänker helt rätt. Jag kan själv referera till detta, det hände ungefär samma sak för mig och Gabriel ett tag och likaså Filur. Det enda jag gjorde då var att lyssna på kunniga personer och sen ut och tävla mer för att hitta tillbaka till flytet och få bort de onda tankarna.
Du och Chuck är otroligt duktiga och jag tror verkligen att ni kan gå långt. Och jag tycker att man kan se en otroligt stor skillnad på honom och på hur ni har utvecklats under de senaste månaderna som jag har läst din blogg.
Tro på dig själv Caroline, DU vet vad som är bäst för dig och Chuck.
Hoppas att jag kan åka förbi Jönköping nästa helg och hejja på er!
Stor stor styrkekram till dig <3

2012-10-21 @ 21:45:06
URL: http://abelson.blogg.se
Postat av: Jannike

Jag har sagt det förut och säger det igen;
Du är duktig och stark! Trots motgångar och motivations"nedgång" så kommer du igen och kämpar.

Tror på dig och Chuck :)
Kramar <3

2012-10-21 @ 22:15:32
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se
Postat av: Sabina

Att rida avd.b är inte alls tokigt tänkt! Det gjorde jag själv ett tag i våras för jag blev så stressad av att rida avd.a. Det var verkligen bra och så himla skönt att kunna koncentrera sig på sin ridning. Jag var en av dom som tyckte du skulle gå ner i klasserna men jag tror att detta är en bättre lösning, vet inte vrf jag inte tänkte på det x)
Kmr nog gå super! :)

2012-10-21 @ 22:19:49
Postat av: lisa

Säg något i detta kommentarsfältet jag kan nämna som jag blir ensam om, haha. Alla har sagt så mycket fint och jag kan inget annat än bara helt enkelt hålla med!

Men en såhär simpel kommentar på det här inlägget kommer du inte få, om du trodde det! ;) Kommer du ihåg när jag skrev ett inlägg på min blogg, om att jag ville ta mig till en viss speciell plats, tillsammans med en viss speciell ponny. Jag kan helt ärligt talat säga att jag skrev det där inlägget med viss osäkerhet, då jag har väldigt lätt för att inte tro på mig själv. Men jag tänkte att.. skriver jag ner det så blir det lättare att på något sätt börja tro på sig själv i det man säger, på ett eller annat sätt. Saken var bara den att jag började inte tro på det jag skrivit, och jag började inte lita på det jag ville förrens en viss kommentar trillade in i det kommentarsfältet, och du vet nog vilken kommentar jag menar.. haha! Den som fick mig att bli tårögd duvet! ;) Sen dess har jag bara styrt siktet mot stjärnorna och tänkt att allt som innan ansågs vara omöjligt helt plötsligt var möjligt och inom räckhåll, och se hur långt vi kom, trots att vi inte nådde riktigt hela vägen! För allt handlar om att tro på sig själv i det man gör, för att kunna lyckas med det man vill.
Skillnaden mellan dig och mig är dock att du har vetat så mycket längre än mig, vart du velat komma någonstans, och du har alla möjligheter i världen att ta dig dit, och jag står fotfarande fast vid att jag kommer stå bredvid banan och heja på när du rider där förbaskade SM;et som vi alla velat delta i. Motgång föder framgång, är ett ordspråk som missbrukats och som nuförtiden går rakt in i ena örat och ut genom det andra, men det borde du tänka på! Tro på dig själv hela vägen och kör ditt eget race, det är då det blir som allra bäst! :D Kram på dig! ♥

2012-10-22 @ 02:28:49
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: Emelie

Din ponny och du har verkligen kapacitet, tycker du tänker smart! :)

2012-10-25 @ 16:03:05
URL: http://emmeliza.blogg.se
Postat av: Emelie

vi ses föresten i Jönköping, jag ska också dit och tävla! :)

2012-10-25 @ 16:04:46
URL: http://emmeliza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0