Min utrustning del 1 - hjälmar

NU äntligen efter några veckors tid har jag tagit tag i att fota min utrustning och skriva om det här på bloggen. Fick tips om att skriva om mina träns så jag tänkte kan lika gärna rabbla igenom allting i brist på annat. Så jag börjar med min hjälmfamilj. Sen vill jag inte att ni tror att jag är hur bortskämd som helst, jag betalar i princip allting vilket ni lär märka eftersom jag kommer skriva allting jag betalar. Dessutom har jag inte alltid fått köpa vad jag vill och jag och min mamma kan ha rejäla bråk/prat om vad jag köper. MYCKET av mina saker tycker mamma är riktigt dåligt att jag köpt och att det är onödiga pengar. Men jag har övertalat henne och sagt att det är mina pengar och jag gör vad jag vill med dom.

Jag kan också säga att jag får 600 kr i månadspeng, alltså inget studiebidrag(det får mina föräldrar till att köpa mat och kläder till mig). 200 kr i månader lägger jag på mitt abonnemang, vilket ger 400 kr i månaden till annat. Alltså ingen stor budget. Jag måste betala ALLTING själv förutom kläder till mig och t.ex hårklippning. Om jag vill äta ute, gå på bio, tivoli, köpa smycken, schabrak, pannband och gud vet vad så måste jag betala det själv. Det ända mina föräldrar betalar inom hästkategorin är det nödvändigaste. T.ex ett träns, ett par benskydd, sadel, sadelpadd och gjord, täcken osv. Sen om jag är i behov av ridkläder betalar dom även det, typ ETT par ridbyxor och jackor och så. Men största delen av mina saker betalar faktiskt jag. Så ni kan förstå att i princip ALLA mina pengar går till hästsaker. Jag lägger inga pengar på att gå ut och äta eller kolla på bio, kanske någon enstaka gång men det är inte ofta. Istället sparar jag mina månadspengar, födelsedagspengar etc. och ibland har jag tjänat ihop lite egna pengar på t.ex att sälja bloggdesigner eller klippa pappas hår. Jag köper jourer i stallet och får pengar för det så jag gör inte mycket gratis. Och min ekonomi är inte den största så innan ni dömer mig och kallar mig bortskämd, läs igenom texten över noggrannt.

Tillbaka till hjälmarna, jag har för tillfället 3 hjälmar men hoppas på att det inom en snar framtid ska bli 4.
Vi börjar med mina två favoriter och i princip dom ända jag använder. Båda är från Charles Owen, den till vänster är en Ayr8 och den till höger är en Wellington Classic, båda är blåa.
Wellingtonen köptes på stockholm horse show 2010 då jag betalade halva priset och mamma halva. Den var på rea så kostade sammanlagt 2000 kr och alltså betalade jag 1000 kr och mamma lika mycket. Sedan fick jag den i julklapp så jag använde den inte förens efter jualfton.
Ayr8:an sparade jag ihop pengar till och hade även ett presentkort på 500 kr som jag la ihop och köpte på Cheval någon gång 2011. Alltså har jag betalar HELA hjälmen själv.
Sen har jag ju denna gamla hjämen också. Det var min andra egna hjälm som jag fick när jag fyllde år, tror jag var runt 10 år gammal. Använder den i princip ALDRIG, men den ligger här hemma och bara finns.

Innan hade jag även en Lamicell men jag sålde den bara efter någon månad då jag inte trivdes i den. Den köpte jag för egna pengar och sålde sedan så jag fick pengar att köpa min Ayr8.

Kommentarer
Postat av: amanda

haha jag får inget alls av mina föräldrar, eller jo fast varenda krona går till ponnyn ;) Skulle vara as lyxigt att få 600 i månaden om du frågar mig!

2012-10-16 @ 20:37:30
URL: http://amandahed.blogg.se
Postat av: melinda eriksson

Varenda grej betalar jag också själv! Och då menar jag allt, typ täcken, hovslagare osv osv.

2012-10-17 @ 11:59:38
URL: http://melindaeriksson.blogg.se
Postat av: jennifer

Hihi jag får bara 200 kr och då betalar jag precis samma som du förutom abonnemanget! ;)
btw den blå Ayr8 hjälmen är sååå snygg! :D

2012-10-17 @ 12:53:23
URL: http://jennifersandbergg.blogg.se
Postat av: Lisa

Blir inte den blå Wellington Classic väldigt varm på sommaren ?

Svar: Jo, tyvärr :( Min är helt förstörd i lädret eftersom jag svettas så mycket.. men det visste jag inte innan jag köpte den tyvärr!
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-10-17 @ 16:55:11
Postat av: Lovisa Håkansson

Hej :)
Du har börjat med (Min utrustning) Del 1 Ska du inte fortsätta ?? :D Skulle va jätte KUL !!! ;)

Svar: haha, ärligt talat tänker jag på det nästan varje dag, men jag får aldrig tummen ur röven att göra det ;) ska försöka fortsätta :D
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-12-10 @ 21:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0