Motivation efter motgång

Något jag märkt att jag faktiskt är riktigt bra på är att alltid hitta motivation. Nu menar jag inte motivation till att rida varje dag för det är inte alltid man har det. Men när det går riktigt dåligt för mig, då deppar jag i en dag eller bara några timmar sen efter det har jag så mycket motivation att det skulle räcka till hela Kalmar.
Jag tror att många har samma motivation som jag men jag tror även att det är många som kan "ge upp" lite efter att det gått dåligt. Men jag är en tjej som helst inte ger upp (även om jag gör det rätt ofta(A)), utan tar det emot så kämpar jag ännu mer.

Som alltid när jag varit iväg och tävlat och det gått dåligt - nästan varje tävling så kommer jag alltid med massor av ideér om hur jag ska rida nästa gång, hur jag ska träna under tiden påvägen dit, hur jag ska göra si och så. Detta har jag även fått massor av positiva kommentarer om från eran sida. Jag får inte höra att ni har mig som förebild för att jag vunnit massor, tävlat sm osv. Utan jag får faktiskt OFTA höra, näst intill varje/varannan dag att personer har mig som förebild för att dom tycker jag rider bra och att jag alltid kämpar.

Personer som själva har haft det tufft med sina hästar och ponnysar säger att dom får ny inspiration från mig för att jag aldrig ger upp. Vilket jag tycker är riktigt roligt att höra då det inte visat något större resultat ännu. Och ni ska veta att hälften av all min motivation får jag ifrån alla er där ute som dag ut och dag in sitter och läser min blogg, ni som skriver långa fina texter till mig och peppar mig. Det BETYDER och det PEPPAR något otroligt. Sen är jag en tävlingsmänniska ända ut i fingertopparna och jag vill visa vad jag går för och det är också en stor del till att jag hela tiden är så motiverad. Jag vet knappt själv vart jag hittar all motivation när det går dåligt och dåligt hela tiden. Ändå har jag ny motivation dagen efter igen och det är jag glad för.

Som nu, jag tror inte jag har slutat tänka på sedan tävlingen om hur jag ska rida nästa tävling. Jag tänker mycke toch länge på hur jag ska kunna göra, hur jag ska ta halvhalterna osv. Har flera olika sätt i huvudet och tänker sedan ut allt negativt med dessa sätten och tar bort dom som sedan verkar "sämst" och till slut har jag just DET kvar som jag tror ska funka.
Hur är ni? Om det går dåligt för er, blir ni mer eller mindre motiverade då?

Kommentarer
Postat av: lisa

Haha, jag försöker bara ge tillbaka det jag fått! :]
Jag är likadan när du skriver hehe.

Tack detsamma! ♥

2012-10-23 @ 22:48:44
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: Jannike

Min motivation styrs nog lite väl mycket hur jag själv mår, vare sig det går bra eller dåligt med Suppan.
Men förhoppningsvis så kommer jag få en massa mera motivation när jag kan ta mig mycket enklare till stallet, dvs när jag fixar ett körkort ;)

2012-10-24 @ 09:34:25
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se
Postat av: Ebba

Vilken karatespark över hindret! hehe ;)

2012-10-24 @ 21:34:05
Postat av: Emelie

Haha, vad söt han är!! Du är så duktig :) Om jag hade varit du hade jag blivit mindre motiverad. Red ett sådant pass för ett tag sedan (första gången i mitt liv det verkligen inte gick! ) och jag gav i princip upp. Vill inte rida på några dagar... Men om det är något litet som kanske att jag inte klarar skänkelvikningen eller något, då! Då har man mer motivation än någonsin! :D

2012-10-25 @ 16:25:31
URL: http://lindblad.blogg.se
Postat av: annie

Hahaha vilket hopp över vatten hindret! Dagens asgrav! ;D

2012-10-26 @ 18:23:28
URL: http://mylifeasannie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0