Resultaten ni alla väntat på

Vissa kankse redan kikat in resultaten på equipe men för er som inte har så blev det ett ner i LBn och sedan 14 fel i LAn. Inte för att resultaten alltid är allt, men det kunde nog inte gått mycket sämre.

LBn: 
Han var helt lustig på framridningen, och jag menar verkligen lustig. Han som aldrig brukar vara pigg på framridningar var som en jäkla kanonkula. Kan ni tänka er Chuck inte kunna skritta eller knappt kunna trava för att han bara studsar omkring och vill galoppera? Aldrig varit med om det innan. Han drog gärnet på det lilla krysset som fanns på framridningen så jag tog det i trav - trodde jag. Han knappt vända upp förens han drog i galopp. Sedan kom det jag inte ville skulle hända. Han drag till några rejäla sparkar och jag la till spöt. Whatever vad folk tror om mig när han sparkar, då sparkar jag tillbaka. Jag blev så äckligt förbannad. Det var verkligen endast för att han var sur och inte fick springa iväg. Efter det kunde jag inte hålla honom, så jag skrittade resten av tiden tills jag gick in på framhoppningen där han helt plötsligt blev SEG. Han lunkde på som en gammal 24 åring typ. Väl inne på banan blev han blockad och han levde i sin egna lilla värd. Bara sprang och srang, jag slutade rida och vi fick ett ner. Fick lite tips av en vi känner till andra klassen och laddade om.

LAn: Jag skirttade och travade endast ute på framridningen för att slippa något bråk, sen inne på framhoppningen var han fin på räcket alla gånger i princip. Sen skulle jag hoppa oxern och han totalt exploderade. Sprang på sidan, hoppade stillaståendes, sparkade och hade sig. Så fort han fick komma mot hindret hade jag INTE EN CHANS att hålla honom. Det var som att försöka dra en buss åt ett håll när den själv gasar åt andra. Det var helt sinnessjukt. Jag försökte och försökte genom att stanna, lägga volter osv men ingenting hjälpte. Gick in med en sjukt dålig känsla och det var så det gick på banan. KATASTROF.
Redan på ettan drar han till så jag flyger bakåt av rycket och jag sitter på ryggen som en vante, och så gick det hela banan. Han överhoppade sig på vissa hinder och sen petade han två. Efter en dragkamp genom hela banan gjorde jag en halt innan sista hindret för jag kände att det inte hade någon betydelse med redan 8 fel i bagaget. Så gjorde en halt, la en volt och kom på sista hindret och sen gjorde jag en halt efter. Mina armar var som spagetti sen, han var som en jäkla OXE.

Jag kommer ihåg när vi började rida på detta bettet, då stannade han så fort jag tog minsta lilla förhållningen, jättekänslig var han och nu.. vad har hänt lixom?
Vi pratade med Bella lite, fick lite tips osv. Gick sedan och efteranmälde oss på en LB så hoppar två klasser även imorgon. Sedan snackade vi om att testa ett annat bett, så jag smsade Mats och fråga och fick svar att vi skulle testa ett pelham. Sagt och gjort vi köpte faktiskt ett när vi va på Börjes, ett babypelham. Testade även att rida på detta ikväll och hoppade några språng. Och efter detta året av eviga dragkamper så kändes det som att sitta på en lätt ponny. Han lyssnade extremt bra och hoppade något OTROLIGT. Jag flyger som en vante, shit pommes. Så imorgon rider jag på det bettet och jag hoppas det funkar. Trodde verkligen aldrig jag skulle behöva sätta ett pelham på honom men efter idag insåg jag att det kan han nog behöva ibland.
Stryker ett sträck över idag och laddar inför morgondagen istället.
Filmen kommer så fort jag laddat upp den.

Jag är så trött på dessa tävlingar, allting går så bra på träningarna och sen skiter allting sig på tävling. Ibland önskar jag att han kunde ställa upp lite mer..

Kommentarer
Postat av: Johanna Grant

Nej men tjena, vi kan bilda klubb. Flex är helt annorlunda på tävling, verkligen som en helt annan häst och då är det fasen inte lätt att alltid veta vad man ska göra. Lycka till i morgon vännen, ni vet att ni är grymma iaf :******************

2012-10-20 @ 21:58:28
URL: http://johannagrant.se
Postat av: Li N

Jag håller tummarna för att det ska gå vägen för er imorgon, lycka till! :D

2012-10-20 @ 22:03:22
URL: http://linester.blogg.se
Postat av: Nora Christiansson

Vad rider du på för bett nu då?
Tråkigt att det blir knasigt på tävlingar, men han är SÅÅÅÅ fin och han har verkligen kapaciteten för de högsta klasserna, kan inte se mig mätt x''D

Men prova ett babypelham, det är bra bett tycker jag! Red Chief mycket på det innan, tyvärr så blir han lite för överkänslig på det nu, effekten blir lite för stark så han hoppar inte alls med ryggen och vågar inte riktigt gå fram till bettt = krullar ihop sig.

Men det är ett superbett, så pröva! :D

2012-10-20 @ 22:17:19
URL: http://equespony.blogg.se
Postat av: Nora Christiansson

Men det låter ju kanon, alltid roligt att hitta ett bett som verkligen funkar. Eller ah du har ju bara ridet med det en gång, men det låter ju lovande iallafall :D

Själv får jag bara rida bettlöst och på rakt bett nu som han aldrig gått på innan, hopplöst x''D

2012-10-20 @ 22:44:24
URL: http://norachristiansson.blogg.se
Postat av: therese

Shit att han ändrar sig bara så. Ponny huvud kan man säga eller något haha bra val du gjorde i slutet iallafall och att du ens hade kvar kraft i armarna efter sådan dragkamp det verkade vara. Lycka till imon hoppas det går bättre då! :)

2012-10-21 @ 09:14:27
URL: http://www.thereseeolsen.blogg.se
Postat av: Ida - Jenna

Jag tror att det kan vara bra att du har ett starkare bett i hoppningen och sedan ett "vanligt" bett när du rider hemma. Det hade jag på Jenna och efter ett tag kunde jag även ha det "vanliga" bettet i hoppningen. Men det tar sin lilla tid, för mig tog det ca 2 år. Så allt tar inte på några minuter. Men fortsätt kämpa och ge inte upp. Håller tummarna. ;)
Kram

2012-10-21 @ 09:24:43
URL: http://hoppknorrarna.blogg.se
Postat av: Alexandra

Han var sjukt fin i grönt! :D

2012-10-21 @ 12:03:17
URL: http://fjuarna.blogg.se
Postat av: Liza

uch jag vet hur det känns - man har kanonkänsla hemma och på träning men sen på tävling är hästen som förbytt ! fast min ponny blev oftast segare än sirap på tävlingsplatsen, gick bara runt i sin egen lilla värld och hoppade bara de hindren hon själv ville typ...fy vad frustrerande när man vet att de egentligen kan liksom :S
tycker du är suoperduktig som kämpar på iallafall ! lycka till :)

2012-10-21 @ 12:12:18
URL: http://lizaspawnies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0