Vem jag låter rida Chuck?

När det kommer till delen att låta någon annan rida min häst så är jag väldigt kräsen, jag låter inte vem som helst sitta upp på honom. Dom som har ridit honom är jag, mamma, Moa, Sofia, Johanna, Linn och Emma. Sen har även en liten tjej i stallet skrittat av honom men det räknar jag inte in i att rida
Jag kommer ihåg att det blev lite frågor om varför Johanna skulle rida honom när jag var borta och varför jag inte valde en tjej i stallet istället. Svaret är enkelt, jag är såpass kräsen och den personen jag hade tänkt fråga var inte hemma den veckan så därför valde jag en annan tjej. Jag skulle aldrig låta någon rida Chuck som jag inte litar på eller som sedan skulle gå bakom min rygg om olika saker. Sedan vill jag ju såklart att ryttaren ska ha kunskapen och veta bra.
Imorgon t.ex kommer jag inte kunna rida eftersom jag fortfarande är sjuk och mamma har ont om tid men som tur är hade Sofia tid att rida så det ska bli riktigt roligt. Var ett tag sedan hon red honom sist, tror bara hon ridit honom en gång? Men hon rider honom sjukt bra så jag har turen att hon vill rida honom. Så jag ska i ala fall dit och kolla när hon rider, jag vill ju se :D
Jag hoppas såklart jag hittar någon snäll och trovärdig person i mitt nya stall sen som kan rida honom när jag inte kan.

Hur är ni när det gäller att låta andra rida era hästar? Kräsna? Eller kan ni be nästan vem som helst?

Kommentarer
Postat av: Felicia

Min ponny är ju inte inriden men jag är ibland kräsen det ror på :) Helst vill jag att man ska kunna rida men ibland så får någon bara skritta (när jag hade shettisen alltså). Det är bara min bästis och mamma och jag såklart (!) som får rida min ponny enligt mig :) Kanske någon annan men jag måste veta att dom kan rida innan :)

2012-10-02 @ 20:33:05
Postat av: Johanna

Låter endast min tränare och en av mina bästa vänner rida. Sen skrittar mamma ut på mina ibland :). Förstår dig!!

2012-10-02 @ 20:38:55
URL: http://www.malinmollerfalk.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag låter dem jag vet rider bra och inte är rädda av sig men ändå väldigt snälla mot hästen få rida min häst Amigo. Det har varit min kusin och nån kompis. Mamma och pappa har också testat att skritta honom någon gång. :)

2012-10-02 @ 20:58:29
Postat av: Malou Kastman

Jag är också väldigt kräsen med vem jag låter rida Spirit. Det är typ bara 3-4 st av mina kompisar som har fått rida henne, så du kan ju tro hur jobbigt jag tycker det är med alla som kommer hit och provrider henne nu.. haha :(

2012-10-02 @ 21:08:07
URL: http://maloukastman.blogg.se
Postat av: Emelie

har ingen egen häst men om jag hade haft det så hade jag nog varit ganska så kräsen ändå :) men mina närmaste vänner hade fått hoppa upp och testa och om jag ser att det inte funkar så skiter man i det ;) Men beror ju helt på var man har för häst! Chuck tycker jag verkar som en häst som inte vem som helst kan rida. Om man har en skogsmulle kan ju faktiskt vem som helst sitta upp :)

2012-10-02 @ 21:17:48
URL: http://lindblad.blogg.se
Postat av: FRIDA ELMLUND

Jag är väldigt, väldigt petig. Kanske lite för petig egentligen, för än så länge har aldrig någon annan än jag suttit på min häst, någonsin... Haha

2012-10-02 @ 21:24:54
URL: http://fridaelmlund.blogg.se
Postat av: marinaginman.se

när jag haft ridhästar har jag inte vart så kräsen, eller det beror på hur man ser det om ngn bara ska testa rida när jag är med är det ju en sak men när
man ska åka bort är man ju lite kräsnare och vill ha ngn som klarar av hästen bra. nu när jag har travhästar är det viktigaste att jag känner att personen som skall rida klarar av hästen om den skulle bli stressad och försöka dra iväg, dom kan ju bli rätt starka när dom bara vill..

2012-10-02 @ 21:30:43
URL: http://marinaginman.se/
Postat av: Lisa Fager

är också kräsen med vilka som får rida. Mina kompisar får rida ut tillsammans med mig på min ena häst för hon är så himla snäll och 22 år, hon är perfekt för mina kompisar som inte kan någonting om hästar. Min andra ponny vill jag inte sätta upp andra på då han stegrar när ryttaren blir osäker eller stum liksom. Så han har endast min tränare, en annan äldre tjej som hjälpte mig, min ena kompis och mamma ridit. Tycker att det är obehagligt att låta andra rida ifall det skulle hända något, det är ändå djur vi pratar om... :)

2012-10-02 @ 21:40:08
URL: http://tavlingsponni.blogg.se/
Postat av: Linn Ztrelin

Snyggponnyn!

2012-10-02 @ 22:17:55
URL: http://ztreliin.se/
Postat av: Jasmine såklart!

INGEN rider min ponny förutom jag ;)

2012-10-02 @ 22:29:47
URL: http://jasminesplace.blogg.se
Postat av: emeliw

Min ponny är/var väääldigt instabil o osäker men nu e han på g:) dem enda som har fått sitta upp på han är min dressyr tränare o sånna som harridit han åt mig när jag varit skadad (pallar intw dra hela resan med han...) Vilket inte funka så bra.. Min hopptränare har intw bwhöbt sitta upp på han iochmed dressyren som har tragglats. Annars så ingen men kan tänka mig släppa upp mina kompisar ofå skritta fast jag håller i han(så pass känslig e han för orutinerade)

2012-10-02 @ 22:34:23
Postat av: Ebba

Kan låta nästan alla sitta upp på min häst förutom sådana personer som är dumma mot mig. Dock vill jag vara med isåfall. Om jag inte kan rida någon dag tar mina systrar hand om Corall(min ponny alltså). Bra med hästkunniga systrar! ;)

2012-10-03 @ 07:03:18
URL: http://inthesaddle.blogg.se
Postat av: Linda

Jag är också ganska kräsen på sånt! :)

2012-10-03 @ 07:14:35
URL: http://lindasoderholms.blogg.se
Postat av: kerstin falk

Man ska vara kräsen om man har anledning. Vissa av mina hästar så har det inte varit ett problem så länge människan inte varit en komplett nybörjare. Andra vet jag att skulle fel människa sitta upp så skulle det bli kaos och det satt kvar och förstörde min ridnig.

2012-10-03 @ 08:59:53
URL: http://ksf.blogg.se/
Postat av: Jannike

Kräsen jag med ;) Men jag har inga problem med att låta ngn liten tjej sitta upp när jag leder för Suppan är ju såååå snäll :) Så nybörjare har fått rida henne ngn gång ibland, men ingen annan än jag hoppar henne...

2012-10-03 @ 09:01:45
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se
Postat av: ebba

Är sjukt kräsen! Dom som har ridit min häst är mamma, min tränare (som också är min medryttare). sen så har två tjejer i stallet fått sitta upp på henne när vi skulle över en stor bäck, haha.

2012-10-03 @ 11:17:31
Postat av: Natalie

Jag vet fånigt det kommer låta men jag låter inte någon annan rida proton längre, han bara slänger av alla jag låtet hoppa upp haha :( jag menar absolut inte att jag rider bättre än alla andra men jag har en något speciell häst ;p

2012-10-03 @ 14:37:23
URL: http://Natalieochamanda.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag var riktigt kräsen när jag hade häst..
Tycker det är "obehagligt" att låta någon annan rida, finns endast en person jag skulle kunna släppa upp på min förra häst.

Jag tycker att det är jobbigt, dels för att skulle det hända något som kanske "sätter sig i hästen" och hästen blir osäker, sen att jag står ju lite som ansvarig om något skulle hända.(;

2012-10-03 @ 16:10:41
URL: http://www.Uniqs.weebly.com
Postat av: Annie

Jag låter bara min bästa kompis rida min ponny själv då jag litar på henne och vet att hon klarar av honom+ att hon rider bra. Om nån annan ska rida honom vill jag själv vara med men personen ska även vara rutinerad och vara van med unghästar då han är en..

2012-10-03 @ 18:56:22
Postat av: amanda

Jag släpper knappt upp någon på Brownie, bara två kompisar och en föredetta ridlärare som har fått rida henne. Skulle aldrig våga låta någon annan rida henne, i alla fall inte själv. Delvis för att Brownie är som hon är, hon är känslig och man kan inte göra vad som helst när man sitter på för hon reagerar och jag vill inte ta ansvar för att någon skadar sig ;)

2012-10-04 @ 13:50:57
URL: http://amandahed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0