Chuck 14 september

Idag lovade mamma att följa med ut till stallet så vi tog chansen att plocka fram lite hinder. Kommer inte ihåg senast jag hoppade på riktigt hemma, dock kan jag inte kalla detta på riktigt heller men i alla fall. Hade en liten serie på ena långsidan med fyra sockerbitshinder och en oxer, alltså först studs på sockerbitarna (2 st) sen ett galoppsprång till oxer, ett galoppsprång och sen stunds igen på två sockerbitar, kunde komma från båda hållen.
Red först fram i ca 20 minuter + framskrittning i ca 15 minuter så blev en bra uppvärmning och jag tycker allt han var fin, han har lite fyrtaktig galopp emellanåt precis som jag sa igår, blev bättre när jag ökade. 
Började sedan lite smått med sockerbitarna och fyllde till slut på med oxern också, första gången jag skulle komma när vi lagt in oxern tvärstannade han för han blev chockad över ett till hinder men sen hoppade han bra, verkligen stor skillnad från helgen då han slarvade för nu var det helt tvärt om - han nästan överhoppade sig. Dock inte lika smart då det blev trångt efter, men vi fixade det.

En enda gång la han in två ninjasparkar och jag var snabb på och gav tillbaka två rapp i rumpan, (nej jag misshandlar inte min häst) och efter den gick han som ett lamm. Så han har på sätt och vis bekräftat att helgens beteénde var endast fjant. DESSUTOM så kan jag tillägga att nu när jag kollar på gamla filmer i mitt arkiv så har vi redan innan haft en sådan period när han sparkade hela tiden ;) Så det är nog bara trots.

Kommentarer
Postat av: Agnes Åberg

Inte misshandlar du din häst, ser ju ut som sparkningarna är dumheter & då måste du ju visa att det inte är okej. Du gör antagligen helt rätt! :)

2012-09-14 @ 22:57:47
URL: http://agnessan.blogg.se
Postat av: Siri

Håller med ovanstående kommentar! Och ni är så fina tillsammans Carro:)

2012-09-14 @ 23:16:36
URL: http://sirieinarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0