Dagens runda

Blir så sur när jag ser rundan, det ser ut som att jag misshandlar honom efter att han stannat. Men jag var ledsen och trött och höll på att flyga av så därav tar jag så i honom. Så dra inte några förhastade slutsatser.
Min ibland höga hand är för att han inte ksa ha lika lätt att sparka, och att jag är lite efter i sprången i kombinationen är för att vi kom fel. Kan ge undanflykter för rätt mycket, men känns som halva Sverige skulle se mig som en idiot efter detta annars x(.
Jag ska sluta klaga på mig själv.. denna helgen glöms bort snart så tar vi nya tag!

Kommentarer
Postat av: Amanda Niklasson

sv; Åh, det skulle verkligen vara jätte kul! För jag skall åka utomlands på höstlovet och skulle vilja ha lite roliga inlägg, och en gästbloggning av dig skulle vara kul! :D Skall du mejla det då eller hur gör vi?

2012-09-09 @ 18:44:01
URL: http://www.amaanda.blo.gg
Postat av: Anonym

vilken vecka ska du åka på AW:s ridläger? :)

2012-09-09 @ 19:12:22
Postat av: Felicia Allansson

Alltså det med att du tog tag i munnen på honom, om någon säger att du är "elak" eller vad man ska säga, skit i dom! För mig är det de första jag gör... För mig gör det inget om du tar tag det gör ju typ alla! :D

2012-09-09 @ 19:46:16
Postat av: alexandra

hej! har inte läst din blogg så länge men jag undrar bara varför din häst sparkar så mkt! skulle bli glad för svar i ett inlägg!!!!! <3 <3

Svar: läs inläggen under ;)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-09-09 @ 19:51:12
Postat av: Julia Gustavsson

Jag har läst igenom dina inlägg om helgens starter och jag känner igen detta på min ponny fast hon reagerade på ett annat vis. Det var på ponnyderbyt i sommras som hon bara sa nej, och vägrade och spände sig även om hon brukar vara full av självförtroende. Hon och Chuck är lika gamla tror jag (8 år) och många säger att det kan vara i den åldern som de liksom börjar tänka. Innan har de inte tänkt så mycket utan bara gjort och sen börjar de själva tänka då. Men det är så svårt, jag skulle gjort som du tänker ev. kollat sadeln och sen försöka gå vidare. Du och Chuck är jätteduktiga!

2012-09-09 @ 20:16:35
URL: http://juliastorm.blogg.se
Postat av: Anonym

Ååååå jag älskar verkligen dig! Att du lägger ut filmerna även fast de kanske Inte går helt perfekt, som ingen annan gör! Du är grym! Jag tror inte han har ont! Nog bara en liten test grej :)

2012-09-09 @ 20:41:10
Postat av: Alexandra Jeppsson

Haha det roliga är att varje gång du skriver att det går dåligt och lägger in en film så förväntar jag mig det värsta, men det kommer aldrig något? Jag tycker alltid det ser relativt bra ut. You do what you gotta do.
Tycker inte alls du gör något fel egentligen utan försöker göra det bästa av situationen. Även om Chuck verkligen älskar att hoppa så tror jag inte han är den som skulle tveka att visa att han hade ont, med tanke på vilken "bitch" han kan vara ibland :p

2012-09-09 @ 21:19:25
URL: http://skeckryttaren.blogg.se/
Postat av: amanda

Okej vet inte riktigt vad jag vill få ut av kommande kommentar haha.. Men läste inlägget om alla kommentarer om att han "har" ont. Ville bara säga att jag inte riktigt förstår hur såna människor är funtade. Skulle aldrig falla mig in att säga att Chuck har tex ryggproblem bara för Klasika hade det och fick lov att tas bort.

DU bara DU känner din häst så väl som DU gör. Tror du skulle veta om han försökte säga dig att han har ont. Han kanske har lite märr i sig haha ;) Nej men ärligt talat ni är helt super som team och efter motgångar kommer framgångar!

2012-09-09 @ 21:39:43
URL: http://amanor.blogg.se
Postat av: amanda

ett litet tillägg dessutom, ser inte ut som han har öronen bakåt en ända gång på filmen, hade han ont skulle han nog inte ha de framåt :)

2012-09-09 @ 21:41:55
URL: http://amanor.blogg.se
Postat av: stephanie

Tycker att du är för hård mot dig själv. Självklart ska man inte glömma bort att det kan vara något fel, men helt ärligt ser det mest ut som trams ifrån hans sida, kan vara en trotsperiod eller liknande, men sånt känner du bäst själv.

Tycker iallafall att du ser ut att hantera honom bra, det är bra att du tar hans beteende på allvar, för även om det "bara" är dumheter så vill man helst bryta dåligt beteende tidigt.

Duktig är du iaf :)

2012-09-09 @ 22:08:04
URL: http://ponydiaries.blogg.se
Postat av: therese

Förstår dig! Skulle också bli sjukt sur speciellt det stoppet var bara sjukt elakt av honom. Kan vara att han bara är tjurig helt enkelt och testar dig efterssom det var ett tag ni tävlade. Men hoppas att han kommer över det och ni kan få felfria rundor tsm igen! :) Såg väldigt bra ut fram tills han stannade även om han höll på så fortsatte du på bra! :)

2012-09-10 @ 05:16:46
URL: http://www.fuxarnas.blogg.se
Postat av: bella

tycker det är sjukt starkt av dig att lägga ut filmen för dina läsare även fast du inte är nöjd! keep it up :)

2012-09-11 @ 12:17:36
Postat av: Nicole

hej!
det ser ut som om att han sparkar när ni svänger till höger men jag vet inte ;) starkt av dej iaf att lägga upp den!!

2012-09-12 @ 18:14:19
URL: http://nicole98.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0