Fin och jäklig ponny

Red ute i skogen idag, mycket trav och galopp och flytta från höger till vänster på spåret och lite typ "öppna" osv. Han var ruskigt fin, bra stöd i munnen och jobbade ordnetligt med bakbenen. Ibland böjer han mest på halsen och ser fin ut när vi är ute i skogen men idag var han verkligen fin. Om han kunde vara så varje dag? Han blev lite stark i galoppen men annars var han super!
När jag skirrtade av så ville han dock inte gå över en vattenpöl, jag höll på i typ 20 minuter utan att överdriva.. Han VÄGRADE. Slutade med att han hoppade över den ett antal gånger sen gav jag upp. Tror ni inte han går i sisådär 3 andra vattenpölar utan problem direkt efter? TÖNT!

 
 

Kommentarer
Postat av: Mollie

Du är så duktig på att rida :)

2012-09-25 @ 19:50:46
URL: http://molliedb.blogg.se
Postat av: sagaaaaaaan

så himla fin ponny, snyggast av alla bloggponnys måste jag säga!

Svar: Tack :D
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-09-25 @ 23:56:40
Postat av: Johanna

haha, jag rider en unghäst som ska säljas just nu. När jag red ut honom så var det en vattenpöl över hela stigen, så då tog det ett tag innan han kunde GÅ lungt och steg för steg i den. Snacka om att man måste vara envis!

2012-09-29 @ 17:58:28
URL: http://satsanderyttaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0