Fundera om - stor häst?

Åh helt plötsligt blev jag velig, jag har så länge varit säker på min sak, men nu känns det också väldigt självklart att jag ska ha häst. Jag har inte varit på hugget att köpa storhäst efter min ponnytid. Utan jag ville rida mina ponnyår ut och sen kanske göra något helt annat. Kankse bara rida någon gång ibland och lägga fokus på annat istället. Det var också just därför jag köpte ponny och inte gick direkt upp på stor häst, för att jag inte vetat om jag velat fortsätta så mycket med hästarna. Jag vill satsa och ge gärnet med Chuck, men efter det har jag aldrig tidigare kännt känslan att jag vill fortsätta. Men nu har det helt vänt, jag sitter och kolla på hästannonser hela tiden, läsar stohästbloggar och det ena med det tredje. Jag känner ett riktigt sug efter att köpa storhäst. Tävla och träna och satsa även där. Inte satsa för att bli något, men kanske komma upp och tävla 140 klasser. Åh jag vill ha storhäst NU NU NU NU NU!

Nej men på riktigt nu Caroline, kanske ska jag ge det en chans ändån? När ponnytiden är slut säljer/lånar jag ut min pärla och kanske pausar i ett år eller bara några månader sen käpa häst. Vet ni att när jag skriver det känns det som en självklarhet, när det tidigare varit helt utanför mina ramar innan. Jag ska nog ta mig en rejäl funderare över saken, kanske blir det en stor häst framöver, vad tycker NI? :D

Jag och Freja

Kommentarer
Postat av: Siri

Klart du ska ha stor häst!! :D

2012-09-12 @ 23:34:11
URL: http://sirieinarsson.blogg.se
Postat av: Inez

Tycker absolut att du ska ha storhäst! Du är en sån duktig tjej Carro, du är ett namn som kommer synas i framtiden om du bara kämpar!

Bäst för dig att vi om ett par år möts på tävlingar ;)

Kram!

2012-09-13 @ 06:44:23
URL: http://inezohrmann.blogg.se
Postat av: Henny - blogg om livet med olika hästar på nybyggd gård!

Det är klart du ska fortsätta på stor häst! Du kommer inte ångra dig en sekund! :D
Men visst, det är en stor skillnad mot ponny ridmässigt, det tar emot och är väldigt svårt i början. Men när man väl kommer över tröskeln är det den bästa känslan ever och du kommer ha sjukt roligt!! :D

2012-09-13 @ 10:00:09
URL: http://hennyvinlof.blogg.se/
Postat av: Ebba Lindberg

du får gärna säga till när han ska säljas, vet en som är intresserad .. ;)

Svar: haha jadu, det lär inte bli än på några år med det ska jag göra ;) har en bunt själv som är intresserade ;) haha
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-09-13 @ 11:01:26
URL: http://ebbaliindberg.blogg.se
Postat av: Jonna

Klart du ska ha storhäst ! Du är sjukt duktig på att rida och du kommer gå långt !

2012-09-13 @ 16:09:26
URL: http://jonnaakohlen.blogg.se
Postat av: Esther

Du rider så bra! Köp storhäst! :D

2012-09-13 @ 16:32:15
URL: http://estherjarvling.blogg.se
Postat av: Anonym

köp storhäst för du kan ju ha en medryttare eller ifall du känner för att pausa lite med ridningen så kan du ju hyra ut och så :) så jag tycker att du ska satsa på storhäst :)

2012-09-13 @ 17:10:48
Postat av: Emelie

Jag tycker verkligen du ska gå över till storhäst! Jag gillar inte folk som har ponnysar med talang (Chuck) men som bara står. Du kan hitta någon duktig ryttare som han klickar med, så kan de rida :) ni kan rida och träna tillsammans! Eller så kan du sälja/låna ut honom. Men det är säkerligen jobbigt att sälja, men om de klickar så varför inte? :)

Svar: Tanken är ju att jag ska ha honom mina ponnyår ut sen ska han till en ny ryttare, men frågan är om jag själv ska fortsätta eller inte ;) haha
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-09-13 @ 21:04:34
URL: http://lindblad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0