"hästfri" dag

Idag är det en hästfri dag, eller helt utan hästar är den inte men jag ska inte ut till Chuck i alla fall. Han ska vila idag, hade helst velat rida igenom honom idag då han var så fin igår, känns lite att kasta det i väggen och låta honom vila men tiden finns helt enkelt inte. Eller jag hade säkert hunnit rida, men det blir ALDRIG bra om man ska stressa sig igenom ett pass. Så mamma får ta hand om honom idag, dessutom tar hon min plats i gruppen idag. 
Varför kan jag inte rida idag då? Jo det ska jag berätta för er!

Ni vet kankse att jag länge funderat på klubbyte? För några veckor sedan bestämde vi oss i alla fall, och sedan har det legat och ruttnat hemma hos oss, tills jag sa att mamma nu f*n får vi göra något åt saken och sagt och gjort. Vi ringde och kollade om det fanns stallplats och allt som behövdes göra. Sedan anmälde jag mig till lagsatsningen och det är just det jag ska på ikväll. Träff för dom som vill tävla i lag nästa år. Jag har alltså valt att tävla och även stå uppstallad på Ridklubben Udden. Att hitta ett bra stall var riktigt svårt, allting är långt borta, så trots att det är ca 20 minuters bilfärd till Udden så bestämde vi oss för det. Det finns två ridhus, 3 paddockar(?), en terrängbana och massor av uterittsmöjligheter. Mycket större utbud än vad jag har nu. 
Så snart (inget datum bestämt) kommer jag ta min ponny och mitt pick och pack och flytta till Udden, så det är där ni kommer hitta mig. Jag känner att möjligheterna är grymma där, tävlingar ofta på hemmaplan, tränare på hemmaplan(när det finns plats i en grupp), terränghinder på hemmaplan och ja det mesta! Dessutom hoppas jag såklart på att jag får nya goa kompisar där. Jag vet vilka dom flesta är, men vi har aldrig haft någon närmare kontakt, men jag hoppas verkligen jag blir mottagen på ett bra sätt. Vilket jag i och för sig tror, alla känns trevliga, glada och ja allmänt snälla! Jag får helt enkelt se hur det blir!

Samtidigt känns det som att jag lämnar KBF på ett bra sätt, ibland har folk bytt klubb och då känns det som att dom inte längre är välkomna tillbaka. Men nu känns det bra, jag kommer defenitivt hälsa på ofta och hoppas man ses på samma sätt trots klubbbyte! Jag gör ju trots allt detta för att jag vill ha mer tävlingsmöjligheter. 

Kan skriva hur mycket som helst om detta, men jag kortfattar det med att jag tror det kommer bli kanon. 
Så snart som möjligt kommer vi flytta, men som sagt inget datum är satt!
foto: http://almasfoton.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Julia

Åå vad glad jag blir! Vi ses ikväll!:D

2012-09-19 @ 17:54:16
URL: http://julialorentzson.blogg.se
Postat av: Malin

Den där bilden är så fin! :)

2012-09-19 @ 20:04:56
URL: http://malinottenback.blogg.se
Postat av: marinaginman.se

förstår alla träningsmöjligheter o allt sånt men blir det inte jobbigt att inte kunna ta sig dit själv? =S
kazandra red ett tag på udden förut men det var så satans långt att köra =O

2012-09-19 @ 21:14:34
URL: http://marinaginman.se/
Postat av: Emma

Jättfin ponny du har!:0)
Men varför inte stå kvar i det stallet du står i nu och tävla för en annan klubb? Du har väll släp så ni kan åka iväg och träna? :o)

Svar: Jo det hade kunnat funka men eftersom det är en ridskola/klubb vi står på kändes det lite dumt att bara byta klubb men stå kvar på denna klubben, du fattar? ^^ Sen så ligger KBF så himla centralt vilket gör att uterittsmöjligheterna inte är dom bästa, jag kan i princip rida i paddocken, ridhuset och sen finns det en slinga i skogen på ca 1 km, men mer än så har jag inte att rida på tyvärr.. :(
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-09-19 @ 23:49:28
Postat av: Caroline

Åh vad roligt :D

2012-09-20 @ 07:35:35
URL: http://www.ponnitjejens.blogg.se
Postat av: Clara&Hanna

Välkommen :D

2012-09-20 @ 21:27:35
URL: http://krash.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0