Maxad d-ponny valack 8 år gått SM i dressyr

Kunde inte kommit på en mer klockren rubrik ärligt talat. Passet går inte att beskriva, ända jag får fram är HERREGUD! Glöm alla gånger jag sagt att han varit fin, ingenting, ingenting, INGENTING någonsin kommer ens i närheten av dethär. Jag trodde inte detta var möjligt, på riktigt. 

Jag funderade innan passet vilket bett jag skulle ha, vanligt tredelat eller nova? Till slut tog jag novabettet och det var verkligen rätt val. Vi skulle ha en liten evighetsbana med bommar och olika vägar och hade inga höga förväntningar över hur det skulle gå. Jag skulle aldrig ens våga drömma om att han skulle gå så fint som han gick. Det var som att sitta upp på en häst som varit riden i 2 timmar innan och genomjobbad ordentligt. Det var INGA protester, inget bråk han bara lyssnade och gjorde precis som jag ville, vänstersidan var som om det aldrig varit något problem, likaså högersidan och bakbenen ska vi inte tala om. Dom vinklade han under sig supebra. Och jag behövde knappt rida, han var så fin från början!! Sen när dom andra hade skrittpaus så tog jag några varv på spåret, släppte på och ökade på långsidorna och minskade på kortsidorna. Både Tina (ridinstruktören) och Moa min kompis stod vid sidan om och var helt förvånade, dom bara skrattade. Kan ni då förstå hur fin han var? Alltså jag kommer aldrig kunna sätta tillräckligt bra ord så att ni ska förstå och inga bilder eller filmer finns det heller tyvärr. Men jäklar vad mycket gång det finns i honom, NU vill jag tävla dressyr! 

Tänk vad lite tömkörning och en ny padd kan göra, för jag tror defenitivt att dom två sakerna har med detta att göra. Tina sa att så fin som han var hela passet idag så fin var han små små korta stunder igår på tömkörningen när han var som finast och då var han FIN! Tänk då att sitta på honom, åh en dröm var det! Men att sadeln inte klämmer alls nu gör nog väldigt mycket att han får bogarna fria och kan ta ut steget. SHIT pommes, hoppas han fortsätter såhär, då lär han vara biff om någon månad! BÄSTA BÄSTA!

Här ser ni sadeln med den nya padden.

Och en nöjd och nyfiken ponny efter passet!

Kommentarer
Postat av: Elin Larsson

:D

2012-09-18 @ 22:36:26
URL: http://lizzylover.blogg.se
Postat av: Caroline

Herregud vad roligt att det gick så braaaaaa :D

2012-09-19 @ 00:27:41
URL: http://www.ponnitjejens.blogg.se
Postat av: Felicia Allansson

Jippie vad roligt :D

2012-09-19 @ 07:43:39
Postat av: Henny - blogg om livet med olika hästar på nybyggd gård!

Åh, känslan av att allting bara funkar är ju helt underbar!! Hoppas det fortsätter i samma riktning nu bara :D

2012-09-19 @ 20:23:13
URL: http://hennyvinlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0