NINJA..

Herregud vilken vig ponny jag har alltså.. Idag tänkte jag rida i skogen som lite omväxling från gårdagen och vad passar bättre att göra i skogen än att galoppera? Vi har ju en ridslinga som är ca 1 km så det är bra sträckor att rida på. Tänkte ta lite trav och lägga fokusen på galoppen istället, och att byta galopp. Han kan byta galopp men han har lite svårt för det ibland så jag tänkte ute i skogen kanske det går bättre.
Och det var ingen tvekan om saken, jag varken överdriver eller skojar inte när jag säger att han bytte i varje språng. Och jag var väldigt nära på att åka av ett antal gånger.

Jag kan faktiskt skryta lite om att jag är rätt duktig på att sitta kvar på hästar som busar, bockar, stannar och allt vad dom nu gör. Jag har lärt mig att inte trilla av så sitter kvar väldigt ofta, men idag var det riktigt nära att jag flög av, inte bara en gång utan typ 10 gånger. 
Chuck sprakar ibland när man ska byta galopp så det var jag berädd på, men efter några gånger spetsade han öronen, pep iväg och kastade upp bakbenen något kopiöst. Och efter några varv i galopp när jag bytt så bytte han så fort jag satte mig ner. Han bytte till höger och vänster hej vilt, i varje språng och ut med bakbenen varje gång. Sista varvet lyckades han till och med spraka till ett träd. Tur inte så jätte hårt så ingen skada skedd, men seriöst hur galen får man bli?

Jag kan inte svara på om han tyckte det var KUL eller om han var sur, men han hade öronen spetsade hela tiden? Hade varit rätt kul med film på det alltså, tänk er en bytesserie med byte i varje ca 10 gånger och man håller på att trilla av i varje för att hästen kickar så? På ett varv som då är ca 1 km så hann vi nog med runt 50 byten..

Så att han kan byta är ingen tvekan om saken, sen hur det ser ut är en annan femma!
Söta ponny!
Bilderna är gamla, men på denna bilden t.ex så sitter jag kvar och där är han ganksa högt upp med benen.. undra hur högt upp dom var idag?? haha, jag vill inte veta.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

hahaa söötis :)

2012-09-04 @ 23:23:04
URL: http://mikzzan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0