På att imorgon igen

Jag tar dagen som den kommer imorgon, lägger fokus på att försöka komma felfritt och ett bra flyt. Men så länge det går bättre än idag så är jag glad. Idag var han riktigt jäklig, han har inte varit såhär innan utan det måste varit en hel del protester från hans sida.
Men om han nu har ont då? Jag skrev inte det innan men SÅKLART har vi funderat på det också. I såfall skulle jag tro att det sitter något i ryggen.. Men det känns så lustigt om det skulle vara ryggen då vi har haft equiterapeft som kollat på honom för inte så länge sedan. (Efter att han började sparka). Det skulle kunna sitta i bakbenen, men det känns inte som att han skulle sparka om han har ont i benen, utan mer att han skulle halta? Och besiktningen går han ju igenom på alla tävlingar.. Det är en hel djungel det här..

Men jag tänker starta imorgon i alla fall, vi har åkt i 3 timmar och det är en superfin anläggning så jag testar imorgon igen för att se hur han reagerar. Jag menar i första klassen idag så sparkade han inte en enda gång, det var först på framridningen/framhoppningen till andra klassen när jag gick på honom mer. Åh varför kan han inte bara säga vad det är så slipper vi fundera.

Men till er som undrade, SÅKLART funderar vi på om han har ont, och såklart kommer vi kolla upp det om det inte löser sig. Alla som har en egen häst borde veta känslan när man tror att hästen har ont? Man vill verkligen inte att det ska vara så och försöker komma på massor av andra anledningar? Så det första vi ska göra är att kolla upp sadeln och prata med mina tränare om hans beteénde, tycker dom att vi borde ta in veterinär eller om det inte blir bättre snart så fixar vi såklart tid då någon kan ta en titt på honom.

Hoppas alla förstår mitt tänk nu, bara för att han beter sig såhär EN tävling så behöver jag inte stryka mig på allting framöver. Så jag tar nya tag tills imorgon för att hoppa en LB+.

FINA BÄSTA DU, berätta för mig vad det är!

Kommentarer
Postat av: Felicia Allansson

Jag hoppas att det inte är något allvarligt!

2012-09-08 @ 18:35:42
Postat av: MZ

Har ni kollat sadeln?? har har ju lagt på sig mer muskler och kankse sadeln är trång eller nått annat som går att ändra.

Kanske byter päls och är lite kännslig i kroppen nu.

Hoppas att det går bättre i morgon!
Lycka till!!

Svar: Den är ju utprovad, men han har faktiskt tappat lite muskler över sommaren så jag vet inte.. Men vi pratade med bella om det och hon trodde att den skulle värmas om så att den blir smalare.. men vi ska kolla upp det när vi kommer hem :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2012-09-08 @ 18:50:21
Postat av: Clara

Har ju absolut ingen aning om hur han är och rids utöver bloggen, den visar ju som sagt inte allt. Men kolla bakknäna? Min gamla ponny fick hacknings tendenser, trippade på bakbenen istället för att sätta under sig ordentligt och kunde sparka lite. Efter några besök på ATG kunde vi se att hon hade pålagringar på bakknäna. Vi export röntgade henne när vi köpte henne, med i det ingår inte röntgen på bakknäna. Nu lever hon livet på landet som skogsmulle ponny.

Jag hoppas självklart att det inte är något allvarligt fel med Chuck! :) Good Luck!

2012-09-08 @ 20:03:13
URL: http://claraelmquist.webblogg.se
Postat av: Malin Andersson

Hoppas verkligen inte att det är något med honom, håller tummarna för er imorgon! ♥

2012-09-08 @ 20:48:13
URL: http://malinandersson.blo.gg/
Postat av: Sara Carlsson

Många "peppande" kommentarer du fått med solskenshistorier om hästar som har varit fel på.. Läs det inte utan gå på magkänslan, den stämmer ofta till 99%.
Nu har han ju inte varit på tävling på ett tag, så han kan säkert ha lite åsikter om det hela. Du kommer på honom mer och han verkar vilja göra det lätt för sig. Om jag var du skulle jag bara rida på som vanligt utan att försöka pressa honom, svårt när det är en inte helt lätt ponny som måste ridas för att gå bra, men rida okomplicerat liksom, som du brukar göra, inte ändra på något.
Han har gått fint på träningarna och där om någonstans borde han ha sagt ifrån om det vart något fel på honom. Tror att det är tävlingsspöken i hans hjärna. (om det nu inte känns som om han har ont någon stans, det är bara du som kan känna precis när det kommer. Kommer det av ingenting så tror jag mer på hjärnspöken)
Rid som du brukar och tänk inte så mycket så kommer det gå kalas!

2012-09-08 @ 22:55:06
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Alexandra

Håller med Clara har ovan, men ryggen vore absolut något att röngta om ni inte redan har gjort det! :)

Hoppas det är något som kan åtgärdas!

2012-09-08 @ 22:57:41
URL: http://alexisen.blogg.se
Postat av: lisa

Håller helt klart med Sara! Släpp kraven en aning. Nollan kommer när man minst anar det! (Och då oftast inte när man känner för det, såklart!) Skit i alla "du måste kolla upp honom genast" kommentarer imorgon. Du känner själv om det känns rätt eller fel. Man kan inte åka och akutröntga hästen varje gång man har en dålig dag! Imorgon fixar ni det! LYCKA TILL!! :) ♥

2012-09-09 @ 00:35:46
URL: http://lisacandemyr.blogg.se
Postat av: Emelie

Ja vi får hoppas det! :D

2012-09-09 @ 13:00:57
URL: http://lindblad.blogg.se
Postat av: Linda

Tycker det är lite sorgligt att se alla kommentarer från ungdomar som inte har speciellt mycket erfarenhet. Och ditt eget resonemang. Det är jättevanligt att hästar har ledinflammationer utan att var halta rätt ut. Det krävs böjprov för att se det och det görs inte på tävlingsbesigtningen så därför ar det inte säkert att det upptäcks. Varför inte bara göra en hältgenomgång på atg? Det är ändå mycket vanligare med ledinflammationer än vad det är med allvarliga ryggproblem.

2012-09-09 @ 13:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0