Tömkörning

Idag har Tina (ridinstruktör) tömkört Chuck, han har väldigt svårt att sätta en fin överlinje så vi gav tömkörningen en chans. Detta var alltså första gången och jag tror inte han tömkörts innan. Så jag tycker verkligen han skötte sig bra, lite spänd och så i början men efter ca 40 minuter blev han riktigt riktigt fin. Det är nu jag verkligen ser hans kvaliteér, vilken jäkla gång han har, han kan verkligen vinkla på bakbenen och töja på frambenen. FIIIN.
Det finns film ifrån hela passet, men ska försöka klippa ut några så slipper ni kolla i 40 minuter ;) Här kommer en print så länge!

Från avtravningen.

Meningen är att jag så småningom ska kunna tömköra honom själv och göra det en eller flera dagar i veckan för bästa resultat! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0