Bettplaner

Har tänkt att jag succesivt ska rida in C på hackamore med kedja nu. Innan har jag inte velat de om han skulle bli för stark på kedjan men efter att ha märkt hur otroligt känslig han är för den så tänkte jag att jag ska vänja honom lite vid den.

Så framöver kommer han gå ca 2-3 pass i veckan på kedjan. Så kankse han inte kommer vara riktigt så känslig nästa gång jag hoppar. Och även om han är känslig så kankse jag lär mig hantera det bättre. Hoppas detta kan hjälpa mig. Är så taggad till Ljungby som är nästa tävling, v.38. Då måste det gå bra minst en klass, hihi.

 

Kommentarer
Postat av: Karolina Westberg

http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=607199

2013-08-27 @ 22:45:52
URL: http://karrowestberg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ska också dit 😄❤️

2013-08-28 @ 10:38:37
URL: http://jjjohannaanderssonn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Caroline! Beundrar dig som bara den, din kämparglöd är helt otrolig! Snacka om att aldrig aldrig aldrig vilja ge upp. Även om du har högre mål med Chuck så låter du hans hälsa gå före dina ambitioner, mycket creed för de! Är du ute på tävling och jag går in på din blogg håller jag alltid tummarna för att de ska ha gått bra för dig, snart sitter ALLT, ge inte upp! Har en fråga, har du testat att rida på hackamore i läder? Ditt ser ut att vara i nylon liknande material. Vet inte ifall om att läder ger en bättre inverkan än det med nylon men det är i vilket fall hårdare i materialet och kanske har en större effekt när Chuck blir het och stark? Eftersom kedjan blir väldigt stark under hakan och han är känslig kanske det fungerar bättre med ett i läder? Vet inte om sj har provat det eller inte men det var iaf en tanke. :)

Svar: Tack fina du, så roligt att höra! Jag blir verkligen glad ska du veta, tusen tack :')
Och ja, jag har ett hackamore i läder, du ser det lite mer här(http://cdn1.cdnme.se/2911438/6-3/img_1195_51ed7bf9ddf2b3525e5273e6.jpg). Men det funkade bara bra en gång, hoppade först med detta och ludd under för att jag vet att han är känslig, det funkade några träningar men inte på tävling. Tog bort luddet och det funkade bra på en tävling ungefär. Sedan blev han sjukt stark på det, gick inte att rida över huvudtaget, han hängde sig osv och det är därför jag måste ha kedjan. Vi har testat med att tejpa lite över kedjan för att göra den mildare men då hänger han sig igen så det funkar tyvärr inte utan :(

Men tack för tipset! :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-08-28 @ 10:59:38
Postat av: Alva Hägg

Va kul att du också ska till Ljungby! Då ses vi :))

2013-08-28 @ 17:54:55
URL: http://alvicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0