Godmorgon söndag

Igår satt jag med massor av ideér i huvudet och ville bara blogga så jag loggade in och la mina ideér i utkast. Jag ville inte lägga för mycket tid åt bloggen utan göra som jag faktiskt sa och skita i den. Har inte ens orkat läsa hälften av era kommentarer, det är så sjukt mycket. Jag känner mig skyldig typ, jag ville verkligen inte låtsas som "hej jag mår jättedåligt, tyck synd om mig". Men det är snällt att vissa av er faktiskt bryr sig. Själva grejen med inlägget var egentligen bara att jag skulle säga hur det låg till och varför jag inte skulle blogga igår.

Idag har jag ny energi, ska läsa igenom alla kommentarer och svara på de flesta. Jag antar att hästen ska ridas, jag vill egentligen inte rida idag, vill ingenting just nu. Men han är trots alls min lilla bebis och inget blir bättre av att deppa ihop. Kanske blir det bara en "rolig" vecka, med uteritter och barbackaturer. Har ändå noll motivation nu, så vad som helst för att få tillbaka den vore bra.

Men, idag är jag på bra humör och jag hoppas dagen kan fortsätta erbjuda mig det. Har inget planerat alls utan gör det som känns bra. Ikväll drar jag ut och springer igen, träningen ska igång igen nu när skolan börjar. Har haft ett litet uppehåll under sommaren.
Ja, vad jag ville säga egentligen var väll att nu är jag tillbaka igen och jag tar dagen som det kommer.
Denna blicken kan ju faktiskt inte göra mig annat än glad trots allt.. Tagen av Sara

Kommentarer
Postat av: Fanny Björkman Sjölund

Har du funderat på att bara rida 1 klass/dag? Jag själv har ofta lite svårt att fokusera om till nästa klass och det brukar alltid gå bättre i den första klassen. Så jag testade att bara rida en klass om dagen och det har fungerat mycket bättre för mig :).
Sen kan du ju även testa att rida avdB bara för att släppa pressen lite?
Hur jag brukar tänka på tävling är inte "nu ska jag gå in och vinna" det fungerar inte för mig, utan de gånger när det har gått som bäst då har jag varit fokuserad eller nervös över något annat och gått in med attityden "nu ska vi bara göra en bra, lugn och fin runda, rida så bra som jag kan göra".
Jag vet inte om det skulle fungera för dig, men det kanske kan vara värt att testa om du inte har gjort :).

Svar: Jag har testat och ibland blir det bättre med bara en klass, men det är lixom ingen röd tråd. Det kan gå lika bra om jag rider 2 klasser så jag brukar variera :)
Och avd.b red jag mycket innan, för att kunna sätta nollan lite enklare men det blev bara värre. Då jag gick in med inställningen att sätta nollan och då satte jag den såklart aldrig. Sedan jag började hoppa avd.a igen så gick det bättre och jag satte även den andra nollan. Så, det är lixom tvärt om för mig. Jag har aldrig gått in med tanken att jag ska vinna, har försökt med det för att för en gångs skull släppa "noll-jagandet" men det går inte, har aldrig åkt på tävling för att vinna ;) haha
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-08-18 @ 11:29:42
Postat av: Anonym

Att ha en mysvecka, bara ha det roligt och busa med sin häst är nog den bästa medicinen man kan få om man känner sig nere! Jag har själv kännt mig deppig ett bra tag och haft noll motivation. Tävlingar har kännts pissdåligt och även de flesta träningar.

Jag har inte tävlat på ungefär tre månader nu, utan jag har bara myst runt med min ponny och busat. Släppt alla krav liksom. Fast självklart har vi varit på träning lite då och då för att hålla igång.

Men de här tre månaderna så har jag haft så jäkla roligt med min ponny! Jag har byggt upp min självkänsla till 100 och nu VILL jag verkligen komma ut och tävla igen. På lördag lastar vi äntligen och åker iväg på tävling :D Även om det går dåligt så har den här vilan inte varit förgäves. För jag mår nu så otroligt bra inombords. Det blev liksom för mycket för min del i våras, jag deppade bara ihop och jag ville helt enkelt för mycket när det gällde tävling. Att bara släppa allt under en tid har fått mig tillbaka på fötter. Få tillbaka motivationen och tro på mig och min ponny igen!

Jag säger inte att det här fungerar för er, för jag känner ju inte dig och C. Men det är garanterat värt ett försök!

En vecka, ingen fokus på att jobba, utan gör sånt som du vet får dig att må bra. Som sagt, gör som du tycker känns bäst. Men jag ville bara berätta för dig att det har gjort så gott för mig och min ponny.
Lycka till Carro, jag hejar på dig och C! <3 Ni är verkligen ett drömekipage och din blogg är grym!

Svar: Tack fina fina du för kommentaren. Ska verkligen testa detta, det värmer att höra. Tack igen <3
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-08-18 @ 14:20:50
Postat av: Andrietta

Åååh, vad fin bild!

2013-08-18 @ 17:02:38
URL: http://andriettajosefin.horseworld.se/
Postat av: EMILIA SVEDLIND

Sluta aldrig kämpa och glöm aldrig att du är grym med det du håller på med!

2013-08-18 @ 18:24:49
URL: http://emiliasvedlind.blogg.se/
Postat av: Fanny

Måste bara fråga, vrf har du kedja på hacket om han blir så känslig på det? Ha ett sånt hack med läderrem brevid istället? :)http://www.hooks.se/product.aspx?productid=500384&deptid=92&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Svar: Jag har det och red på det innan men han blev okontrollerbar på det, han stack och jag hade ingen känsel kvar i armarna efter ett pass. Fick utgå från banan pga att han var så stark.. :(
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-08-18 @ 20:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0