Nästa vecka

Så var denna veckan över och det är dags att börja trimma igen. Jag ska vara ärlig, jag vill inte. Jag har under veckan mest ridit ut, inte haft några krav utan bara varit och det har fått tillbaka min motivation till att RIDA. Men jag är alltså taggad på att kunna rida, arbeta, känna smärtan i musklerna och känna ryggen höjas på hästen, bakbenen trampar under och allt blir maffigt, när man flyger fram. Jag är inte ett dugg taggad till att rida runt med hack, när lättridningen är det jobbigaste efter mjölksyran i armarna efter några varv. Jag vill inte.

Jag försöker hitta på en plan som kanske gör det roligare. Alla i min omgivning och även ni et nog att jag gör inga undantag. Det är inte helt läkt ännu och jag riskerar inte ett ridpass, inte ett enda.

Den veckan som kommer nu ska jag rida en annan häst en dag, ingen lätt häst men alltid något annat. Kommer kankse även framöver rida några andra hästar som jag fått erbjudande att rida. Skulle vara så roligt. 
Tillbaka till Chuck. En dag kommer han vila och sedan tänkte jag kolla om mamma eller någon annan vill rida honom någon dag. Resten av dagarna kommer jag mest träna kondition osv. Försöker hålla mig utanför paddocken så mycket det går. 
T'nkte även kolla upp det med alla stubbåkrar, vilka jag kan rida på osv.

Mer än så vet jag inte, jag får bita ihop. Försöka variera med att rida andra hästar emellanåt så kanske det blir lite bättre. 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du kanske skulle pröva rida på ett hack med långa skänklar... Du får ju inte tävla med det på ponny men du kan ju rida med det hemma iallafall :)

2013-08-25 @ 20:48:46
Postat av: Malin Westergren

Testa rid western :D Ni båda kanske tycker det är skitkul :D

2013-08-26 @ 07:46:01
URL: http://westergrenpictures.blogg.se/
Postat av: Alva Nyström

Tycker så synd om dig! :(

2013-08-26 @ 07:53:33
URL: http://skaftryttarna.horseworld.se
Postat av: Agnes

Måste bara fråga vad du har för text i inläggen? Får aldrig till det riktigt på min blogg, haha ;)

2013-08-26 @ 17:59:16
URL: http://agnesahlgren.horseworld.se
Postat av: Andrietta

Att rida andra hästar är alltid nyttigt, jag brukar försöka lära mig något av dem och använda mig utav det när jag rider min egna ponny.
Gud så söt bild, haha! :D

2013-08-26 @ 18:14:44
URL: http://andriettajosefin.horseworld.se/
Postat av: Victoria

Jag måste säga att jag är så imponerad av dig, att du hela tiden fortsätter att kämpa trots mängder av motgångar. Jag är övertygad över att du och Chuck kommer att komma tillbaka, håller alla tummar för er!

Svar: Tack fina du, så roligt att höra! :')
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-08-26 @ 20:30:52
URL: http://mickelsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0