SAKNAR

Denna känslan asso, shit vad jag saknar det. Är så trött på att rida på hacket nu, blä på allt. Knappt 2 månader kvar nu, pallaaa..
Ärligt, jag börjar nästan lipa. Detta var vi för några månader sedan. Nu orkar jag knappt ta mig till stallet för jag tycker det är hemskt att rida på hacket, jag tror inte ni fattar hur jobbig han är på det. Efter att ha sett dessa filmer känner jag bara känslan: var det verkligen vi? För så som det ser ut idag kan man undra om det ens är samma häst och ryttare?

Jag saknar detta, så mycket att det gör ont. Jag vill känna den känslan igen, känna känslan att kunna rida.
Om någon i kalmar-området har lust att låna ut sin häst till mig någon dag i veckan är ni mer än välkomna, så att jag kan "rida" ordnetligt åtminstond en dag.. Bara att mejla: [email protected].


Kommentarer
Postat av: Jakob Ahlquist

Du får jättegärna komma och rida Naiomi någon gång om du vill! :)

2013-08-24 @ 10:46:40
URL: http://jakob.webrider.se
Postat av: Lisa Fager

Tråkigt att det inte riktigt går på hacket! när jag drog ut tänder på min ponny var jag tvungen att rida på hack och det var det bästa jag någonsin gjort! Aldrig varit så fin, och när bettet åkte på, samma sak, en helt annan häst med mycket trevligare och mun! Red på hacket ett år innan jag gick över på bett igen! :)

2013-08-24 @ 14:32:59
URL: http://lisafager.horseworld.se
Postat av: Elin

Härlig blogg!

ett tips frrån mig, håll händerna stilla :)

Svar: åh, tack för tispet, superbra tips. lärde mig det på knatteridning :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-08-25 @ 00:25:29
Postat av: Emelie Svensson

Har du testat något annat bettlöst alternativ, tex sidepull? Jag fick rida bettlöst ett tag efter att ha tagit bort tänder på min häst och jag tyckte att sidepull funkade bättre än hack, det är mildare javisst men jag tyckte ändå att han inte blev lika stark på det. Du har säkert hört detta innan men det var bara ett litet tips. Ni är fina tillsammans och kommer säkert att lösa detta, lycka till :)

2013-08-25 @ 22:49:32
URL: http://meliesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0