Solbränd

Godmorgon allihopa! 
Idag har jag en timmes sovmorgon ungefär, det gör mer än man tror men är fortfarande ganska trött. I övrigt seg dag. Efter skolan tar jag bussen till stallet där jag tänkte jag skulle rida Chuck. OM han inte har för ont vill säga.. Igår märkte jag och mamma att han var svullen nästan överallt på kroppen på sina vita fält. Jag har aldrig tänkt innan att en häst kan bränna sig på kroppen men det är nog just det han har gjort. Han fäller otroligt mycket nu och går ute mycket på dagarna i värmen & solen. Troligtvis har pälsen blivit tunn och solen har bränt honom.. Det ser helknasigt ut. Han är lixom svullen längs det vita och det syns ganska mycket just där det möts mot svart.

Igår reagerade han inte på det så jag red och så. Men efteråt när jag skulle borsta av honom var han irriterad, så antagligen svider det lite. Så vi smörjde in honom med solhelosan på de värsta ställena och hoppas att det lägger sig snart. 
Känns lite dumt att rida på det om han ska få ont.. :(

Har ni varit med om något liknande?
Hittar ingen passande bild..

Kommentarer
Postat av: Alva Hägg

Min ponny bränner sig alltid på sommaren, ibland på hela kroppen eftersom att hon är vit (extremt vit då hon är rosa runt ögonen, mulen och på hela kroppen om man klipper henne haha). Jag brukar smörja hon med solhelosan och ha flugtäcke på henne så brukar inte solen komma åt hennes tunna päls och hud :)

Btw, jag kommenterade för jätte längesedan på din gamla blogg (tror jag), ett inlägg där du skrev att du verkligen var trött och ledsen på att det aldrig släppte för dig och Chuck. Jag kommenterade att det heller inte funkade för mig och min D-ponny. Han kastade av mig HELA tiden verkligen, han stod och stegrade och sparkade bakut tills han fick av mig.. Men nu har jag tagit hjälp av min tränare så hon har ridit honom och nu se jag börjat rida honom igen. Vilket går så sjukt jävla bra! Jag svävar på moln verkligen, jag har börjat lita på honom och har lärt mig att rida honom ännu bättre! Vi har inte tävlat än sedan min tränare red honom men vi hoppar lite hemma vilket går perfa! Jag rider och kämpar något otroligt varje dag och är supernoggran och konsekvent. Han är galet fin just nu och det kan bara bli ännu bättre! Är så sjukt peppad just nu, känns helt fantastiskt!! Däremot blev min c-ponny skadad i hagen men hon är snart bra så jag kan sätta igång henne igen :D

Hoppas verkligen att det löser sig för dig och Chuck, försök stå ut dessa månader och sedan kör vi på och kämpar tillsammans! Du är en stor inspirationskälla för mig. Älskar din blogg verkligen, du är så himla cool och jag hoppas att jag träffar dig och får känna dig på AW nästa år om jag åker dit!

2013-08-27 @ 08:28:25
URL: http://alvicious.blogg.se
Postat av: Malena

Har bara svarta pållar så har lyckligtvis sluppit undan det ;)

2013-08-27 @ 15:24:18
URL: http://pepsies.blogg.se
Postat av: emma

rider du jämt bettlös på honom?

Svar: Jag gör det nu då han har sår i munnen :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-08-30 @ 15:57:45
URL: http://islycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0