Svar del 1

Hur mycket kommer Chuck att kosta när du säljer honom, om han är fortfarande på samma nivå?
Oj, jag vet lixom inte, det är så svårt att säga. Han är väldigt sen i sin utveckling men jag tycker ändå han är värd mer än när vi köpte honom. Såklart kommer hemmet vara det allra viktigaste, men det är ändå ridsporten vi lever i. Man måste kunna ta betalt för att komma någon stans. Så ja, 90.000 kr +/- tycker jag är rimligt för honom i dagsläget.

Vilken blogghäst hade du helst velat äga?
Hmm.. De enda hästarna som jag känner riktigt "woooow" för i bloggvärlden är Isabella Nilsson hästar. Både Miro och Becki. (Av de bloggar jag läser då). Jag tycker att Tyras häst Lalle(?) är ganska fin, men läser inte hennes blogg så vet inte så mycket om den.. Så eftersom jag snart ska upp på storhäst får det bli Miro.

Äckligaste du ätit? 
Ehhhmm.. Försöker verkligen komma på något som jag kommer ihåg var skitäckligt men har inget minne. Vet dock att något av det vidrigaste jag vet är när det är fläsk på kött, kan inte äta det... uuueeew.

Hade du hållit på med någon annan sport, om du inte hade ridit, tror du? Vilken, och varför? 
Jag tror att jag hade fortsatt med konståkning, åkte i drygt 6 år och älskade det. 

Om du får obegränsat med pengar, vilken ridoutfit köper du? Alltså hela outfiten, allt från ridhjälm till sporrar. (Det skulle ju kunna vara kul om du gjorde ett eget inlägg om detta)
Jag fixar detta i ett eget inlägg som önskat.

Kändiscrush? 
Behöver jag säga något? Justin Bieber, utan tvekan.
 
Hur ser du på den sk. "flängridningen"? Alltså vad tycker du om att rida i halsring, utan träns och sadel osv. 
Jag tycker det är lite härligt att kunna släppa allt ibland och bara rejsa runt i paddocken. Hoppade själv Chuck i bara halsring en gång, sååå roligt. Men man ska alltid se till att ändå vara "säker" och inte göra något dumt mot hästen. Men såklart stärker det bandet med lite "flängridning" ibland. Många har något emot Gymkhana, men 2 ggr om året dör inte hästarna av det, och alla gånger jag gjort detta på ridskola har hästarna varit superglada.

Har du något mål med din blogg? Typ inspirera andra, klättra på topplistorna, eller bara att ha som en dagbok, där man kan titta tillbaka på fram- och motgångar? 
Jag tycker om att ha bloggen som dagbok, kunna kolla tillbaka osv. Men såklart vill jag växa och bli större, dels för att jag älskar att kunna nå ut till folk och för att det är så roligt att kunna lära känna nya människor genom bloggen.

Vart går din drömresa, och med vem/vilka? 
Hmm. Någon stans i USA, gärna typ Los Angeles, eller något ställe där en riktigt bra film spelats in. Med vem vet jag faktiskt inte..

Vad gör du om 10 år? 

Om 10 år, seriöst jag tänker inte fundera på det. Vi får helt enkelt se om 10 år.

Vilket är ditt favoritämne i skolan, och varför? 

Absolut inget, hatar allt. Måste jag välja ett ämne att plugga en hel vecka så blir det matte. Jag vet inte varför, men jag tycker faktiskt att matte är helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0