C 26 juli

Idag blev det som planerat ett dressyrpass i paddocken. Första halvan av psset gick helt okej men sedan när jag började jobba honom i höger varv vände allt. Jag kunde inte ens rida i höger varv, jag brukar försöka kunna rida så mycket på yttertygeln som möjligt och mest använda sitsen, men så fort jag så lite som släppte på innertygeln(höger) så svängde han ut i andra varvet. Inte på rakt spår, men så fort staketet var några meter bort så gjorde han snabbvändingar och gick ut i andra. Jag försökte gång på gång att vara övertydlig med sist och skänkel men det gick verkligen inte. Slutade med en lång fajt och sedan gav jag mig. Det var inte värt att fortsätta.
Hoppas fajten i slutet gav lite så han kankse är lite finare imorgon.

Han fick sig ett rejält bad efter och nu är han vit igen, hoppas han är det även imorgon.. Någon packning hann jag inte med, så det tar jag imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0