Uppe med tuppen

Japp, jag är uppe och påklädd, frukost i magen och ska bara borsta tänderna innan det bär av mot stallet. Jag tänkte att jag skulle åka till stallet och rida ett litet pass innan träningen ikväll och sedan duscha honom efter det. Pappa som ändå skulle in till Kalmar kunde skjutsa mig på vägen, så det är därför jag är vaken så hiiimla tidigt. 

I alla fall, som jag skrev över, C ska gå ett dressyrpass nu på morgonen. Det blir mest skritt och sedan kanske en halvtimmes trimm, trav och galopp. Så att han är genomriden tills ikväll. Efter får han sig en välbehövlig dusch. Han är inte speciellt ren den lilla krabaten så det kan verkligen behövas. 

Sist men inte minst packar vi in saker i transporten och bilen för att åka på träning. Och eftersom vår sommarstuga ligger ganska nära stallet där träningen är så står han där inatt. Då slipper vi åka fram och tillbaka 4 ggr.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0