AW

Lite info om AW för er som är intresserade.

- Alla som tar med sig egna hästar får en stor rymligt box. Tar man med två hästar får man såklart två boxar. Vissa läger räcker det med det vanliga stallet där det är fasta boxar. Är det många som ska dit, som på vårt läger fick vissa stå i mobila tävlingsstall. Man får spån så att det räcker hela veckan, vill man kan man köpa till extra.

- Det finns hagar till alla hästarna. Ibland kan man få en egen hage, annars brukar man dela på dom två och två. Då får man komma överens med den man delar när ens häst går ute och så. De får gå ute även på natten men allt sådant sköter man själv.

- Det är två pass varje dag förutom dag 1 då man kommer runt 2. Det är oftast ett dressyr/markarbetspass på förmiddagen och hoppning på eftermiddagen. En dag är det uteritt och terränghoppning så det bli även variation. Tycker man att det blir för mycket kan man såklart hoppa över ett pass. I vissa fall kan man då låna en av AW's hästar, men detta ska man inte ta för givet.

- Jag tycker att det var lite skillnad på camp b och a. Det var större krav på camp A vilket jag tyckte var roligare. Annars är upplägget ganska lika.

Något mer ni undrar? Fråga på.
 

Kommentarer
Postat av: Wilma

Kanske dum fråga, men bara nyfiken, hur mycket kostar allt detta med box, spån, hage, lektioner mm, ja hur mycket kostar hela lägret en hel vecka? :)

Svar: ALLT ingår i lägerpriset, så det beror på vilket läger du väljer. Mitt kostade 6300 kr om jag minns rätt. Dyrt som tusan, men det är sååå värt det :D
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-06-30 @ 21:48:22
Postat av: Wilma

Om man inte har sadelskåp, finns det något annat utrymme som man kan ha sin utrustning? :)

Svar: Det finns sadelkammare till träns och sadel, men ta med något annat att förvara typ lite andra saker i :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-06-30 @ 22:49:38
URL: http://wilmamorud.blogg.se
Postat av: Lisa Fager

tack för svaren!! :) Jag funderar ju på Camp A men det står att det är för LA/MSV ryttare. Jag har ju tävlat min ponny i LA klasser och försökt att kvala MSV precis som du så då borde det ju gå för mig att vara med i Camp A, om jag kommer igång med min ponny såklart :)

Svar: Det tycker jag defenitivt, om du kommit så långt är det nog roligare med lite mer utmaning :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-06-30 @ 23:04:01
URL: http://lisafager.horseworld.se
Postat av: Anonym

Hur är de med fingret?

Svar: Det var en spricka i det, så ska gå tejpar i 2 veckor sen är det bra :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-01 @ 00:09:03
Postat av: Johanna

-Kan man hoppa över pass?
-När får man tid över till att duscha o sånt? Såg en bild på ett schema och det såg ganska fullspäckat ut ;).
-Gör man individuella mål med coach i början av lägret eller gör man målen tillsammans i hela gruppen?
-Man ansvarar väl för fodring & insläpp/utsläpp av sin häst själv? :)
-Man ska väl ha med sig veterinärintyg på att sin häst är frisk?
Hehe många konstiga frågor men ja... :P

Svar: 1. Läs inlägget så hittar du det svaret..2. Ja, schemat är fullspäckat men det finns tid på kvällarna att duscha såklart.
3. Förra året gjorde vi mer invecklade mål ensamma med en person men detta året fick man berätta sitt mål för Stefan första träningen. Då hör alla, men alla har ju mål så det är inget att skämmas över
4. Ja det gör man, man blir väckt vid 7.00 på morgonen och då får man fodra sin häst, man får ta in och ut sin häst, mocka osv. Du gör allt själv.
5. Jag har med det, men det är inget vi har behövt visa. De tar för givet att den hästen man tar med sig är frisk.

Bara roligt med frågor :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-01 @ 08:09:30
URL: http://finanora.blogg.se
Postat av: Johanna

Svar: Tack för svaren :) Jag läste inlägget men var lite osäker på hur man hoppar över, säger man bara till? :)

Svar: Ja :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-01 @ 09:20:36
URL: http://finanora.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag undrar hur hög nivån var på camp b? :)

Svar: Allt detta kan du läsa dig till på awsporthorses.se. Men nivån på camp b är LC/LB ungefär :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-01 @ 13:43:33
Postat av: nelly gustavsson

kan man ha med storhäst? min häst boxvandrar och måste stå ute så mycket som möjligt, finns det större risk att få en *ensam* hage om man säger det?
vad är det för mat?
hur ofta tränade ni?

Svar: Jadå, det är många som tar med stora hästar. Det är ofta uppdelat två och två men vissa kan ha sina hästar tillsammans och då kanske man har tur och kan få en ensam hage. Annars får du prata med ledarna och se om det går att fixa.Det är allt från tacos, till pannkakor, soppa, fisk, grillat osv. Eftersom det är viktigt att man orkar med hela dagen så får man matschema i början av veckan, är det något du inte tål/inte gillar så säg till i början så fixas annat.
Vi tränade 2 ggr varje dag oftast, sedan sprang vi två gånger :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-01 @ 17:20:57
URL: http://nellygustavsson.blogg.se
Postat av: Johanna

Haha kom på ännu en fråga, men jag funderar på att åka v. 33, så undrar mycket ;)
Får man en packlista innan man åker?
Behöver man ta med sig hö själv eller finns det där?

Svar: Jag fick hem en liten packlista tillsammans men faktura osv :)
Det finns hö att köpa där, men går såklart bra att ta med eget :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-01 @ 18:43:55
URL: http://finanora.blogg.se
Postat av: Alice

Hur många "fasta" boxar finns det? Finns det någon hage med inte så mycket bete?

Svar: Vet inte riktigt, kanske 20 st :) Och ja det gör det
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-02 @ 15:43:00
Postat av: Johanna

Finns det tillgång till grushagar?

Svar: Vet inte faktiskt :)
carolinebagfeldt.blogg.se

2013-07-04 @ 09:48:15
URL: http://finanora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0