Detta har hänt i stallet idag

Jag suger, suger och återigen suger på att sätta rubriker så ja, ta hänsyn till det.

Var på föreläsning som sagt om bett och hästens mun osv. Det var inte mycket nytt jag fick veta, är ganska intresserad av just bett och sånt så har läst mycket om det och snackat om det när jag gick på KBF osv. Varit på föreläsning om det tidigare så det var ganska mycket repetition men ändå roligt att lyssna på.

Efter det red jag ut på C en sväng, blev ett lite längre skrittpass barbacka bara. Tyckte inte han skulle gå allt för hårt efter gårdagens fix med munnen ochlugnande och sådär.

Sedan fixade jag allt i stallet innan jag satte mig och smörjde av två träns. Det händer i princip aldrig att jag gör det men till lägret ska allt putsas och fettas in, så kan lika gärna ta det när tiden finns. 

Nu är jag hemma igen, käkat middag och ska duscha innan jag börjar packa. 
foto: http://stiiinapersson.blogg.se/
 

Kommentarer
Postat av: Nora Christiansson

Jobbar bara 2 veckor, men får ändå typ 8k så det är helt OK haha!
Jaa dom är fortfarande intresserade, eftersom det egentligen inte var att han inte "gick igenom" besiktningen, dock letar dom hästar undertiden han blir frisk.

Hade jag bara ridit dagen före vi åkte skulle jag ju märkt att han var halt och då hade vi aldrig ens åkt in för då är det ju onödigt att besiktiga när man vet att han är halt. Och eftersom det "bara" var en vrickning han gjort i hagen så är det ju en relativt bra prognos då det inte är en rid/belastningskada , eller något som kom fram efter böjprov som jag själv tycker är mycket värre.

Men vi ska tillbaka om 9 dagar och då är han förhoppningsvis frisk eftersom vrickningen läkt jättebra trots att jag red på honom undertiden haha... Och om han går igenom då får vi se, antingen kanske dom tar hem honom ganska snart, eller så väljer vi att ha kvar honom och kanske tävla lite till, och eventuellt då hitta ny köpare om dom inte vill vänta ännu längre.
Mamma är nämligen rädd att OM vi säljer honom när han inte är helt igångsatt och tävlad lite efter vrickningen att folk skulle kunna säga något ifall det händer något när dom nya ägarna fått hem honom.

Men vi får se helt enkelt, han var ju verkligen inte svårsåld så för min del gör det inget ifall vi har kvar han lite till, har verkligen ingen brådska med att få iväg honom :)

Orkar inte att jag skrev en hel roman nu typ haha (A)

2013-06-18 @ 22:47:46
URL: http://norachristiansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0