Hemma

Äntligen är jag hemma igen, dagen i stallet blev längre än planerat. Började med att fixa i  stallet innan jag red Chuck. Han gick bra till en början, sedan skulle jag kolla så att han kom ihåg att byta galopp, haha. Efter det var allt kaos. Han stack och drog som en jäkla.. ja CHUCK? Kunde i alla fall inte hålla honom, vill ju inte dra av näsbenet heller. HALLELUJA vad stark han var. Efter ett tags kämpande travade jag av, med spagettiarmar osv.

Sedan fortsatte jag mitt jobb med hans man som jag började med igår. Han höll på att döda mig igår när jag skulle rycka den. Har i princip aldrig ryckt då det bara behövt klippas. Men nu har den blivit så galet tjock så jag skulle tunna ut den. Vi var inte kompisar men det blev lite bättre. Klippte bort resten idag och gjorde den jämn. 

Efter det smörjde jag av ännu ett träns och även mina stövlar. Till sist kollade jag på den lilla tävlingen som var i stallet på kvällen. Härlig sommarkväll helt enkelt. Kom hem för en halvtimme sedan ungefär och kom på att jag inte gått på toa sedan jag åkte hemifrån kl halv 1. Bra jobbat carro.

Nu är jag dödstrött och ska sova. Men vi hörs imorgon.

 

Kommentarer
Postat av: Miranda ♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Sööt hästblogg <3
:)♥ Jag har en 2-veckors blogg just nu! (alltså som månadens blogg fast i 2 veckor)

2013-06-19 @ 23:52:30
URL: http://hellomilly.bloggo.nu
Postat av: mlie -tävling på bloggen-

jätte fin bild :D

2013-06-20 @ 12:39:52
URL: http://mlieaxelsson.se
Postat av: Maja

Om vi bara låter han få ta sin tid och tänka och umgås med nära och kära så kommer allt bli bra!

2013-06-20 @ 13:22:24
URL: http://Majahjartablogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0