Resultaten

Blandad dag. Det började som ett helvete, jag kunde knappt ta mig ner till bilen frn mitt rum, så mamma fick packa allt och hjälpa mig. Väl i bilen låg jag ner hela vägen till stallet och sedan råkade jag somna så sov i ca 30 minuter. När jag vaknade kände jag mig mycket bättre så åt ett äpple - det enda jag ätit tills dess. Det gick lite upp och ner så mamma hade borstat och packat medan jag sov. Satte in Chuckis i transporten och la mig i bilen igen. Hade ingen aning om jag ens skulle kunna rida men jag ville tävla så vi åkte. Halvvägs började jag må riktigt illa och jag är ärlig, där spydde jag upp allt jag fått i mig på hela dagen - äpplet. YEY!
Sedan fick jag i mig tre tuggor av en macka och drack massor av vatten. Tog någon vätskeersättande tablett för att inte torka ut och sedan var vi framme. Mådde fortfarande dåligt och kunde inte få i mig något annat än vatten. Orkade på riktigt knappt på banan - då är det illa. Mamma fick springa på besiktningen för jag hade verkligen ingen energi. Gjorde ett försök och köpte några godisbitar. Fick i mig EN. Och de var alltså det jag fick rida på. Dessutom var den där vätsekersättaren urindrivande så jag kissade ungefär 8 ggr under en timmes tid innan jag startade.

I alla fall, i LBn så fick vi ingen toppenrunda. Jag red fram en liten kort stund för att ha energi kvar till banan. Han var fin - inga konstigheter. Inne på banan var han faktiskt ganska fin. Dock sparkade han bakut innan tredje hindret och istället för att behöva jaga honom över hindret gjorde jag halt. Tycker inte det är OK någon stans att han sparkar och då får han veta det på så sätt att han inte får hoppa. Sedan hoppade han resten av banan fint, blev lite flack in i kombinationen på en bom i samma färg som underlaget som vi petade. Slutade på 8 fel på hinder + 1 tidsfel. Helt okej med tanke på hur trött jag var och förutsättningarna.

Till LAn hade jag fått i mig några godisbitar till, en isglass och två bett på ett äpple och kände mig mycket bättre. Fortfarande trött men jag hade mer energi. Här bytte jag även till det vanliga pelhambettet då jag red på babyt i första klassen. På famhoppningen var han sjukt fin, red inte så länge för att spara på min energi men gick in med en bra känsla.
Inne på banan hoppade han hela banan superbra. Jag la honom något nära på 3an och vi petade den. Hade vi varit en millimeter högre hade den legat kvar, alltså han nuddade knappt, kändes som den åkte av vinden. Resten av banan hoppade han upp sig något otroligt och var jättefin. Tror inte jag ridit en såhär bra runda på honom någon gång innan. Han var verkligen jättefin! Slutade på 4 fel.

Filmer kommer ikväll, skulle försöka fatta mig kort men det blev typ en roman.. haha.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Kul att det gick så bra i LA:n :D Surt med petet men sånt som händer ju, starkt av dig att tävla trots att du mådde så dåligt. Inte många som hade gjort så, en riktigt fighter är du!

2013-06-08 @ 18:53:55
URL: http://angelicagustavsson.blogg.se/
Postat av: Felizia

Du ska verkligen va supernöjd och stolt! Två superfina rundor, såg båda! Chuckis var vääääldigt pigg i första såg det ut som, men du redde ut det fint! Stildomaren sa ju tillochmed att din häst var svårriden men att du fixar det fint! Tänkte hälsa men det kändes helt cp att göra det, allt lät så jävla löjligt i mitt huvud! "Hej carro!" Och så har du inte en aning om vem jag är, haha! Ännu värre " Hej Carro, jag läser din blogg, lycka till" så ja, det böev helt enkelt inget sagt... Ångrar mig fett mycket! Men jaja, skitsamma. Du hade dock det guldiga pannbandet istället för det röda;)

2013-06-08 @ 19:31:03
URL: http://felizia.horseworld.se
Postat av: Wilma

Skönt att du mådde bättre till slut! Vad kul stt det gick så bra också! :D

2013-06-08 @ 19:35:00
URL: http://Ziros.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0