Planering

Söndag: Dressyr
Måndag: Dressyr med bommar, travbommar & galoppbommar
Tisdag: Skritta ute, jag eller mamma
Onsdag: Markarbete/hoppning
Fredag: Lugnare dressyrarbete (lång, låg, avslappnad)
Lördag: Trimma dressyr
Söndag: Tävling, hoppar en LA

Det är veckan framöver och hur det ska se ut. Försökte lägga in mycket dressyr utan att det skulle bli för mycket. Han har blivit riktigt fin i dressyren nu, snart är det dags att ta ännu ett steg men det får vänta tills nästa dressyrlektion. Så under tiden håller jag honom i samma goda form och finaslipar det som inte riktigt sitter ännu. Emellanåt får han några lite lugnare pass och på onsdag har jag tänkt släpa fram lite hinder och hoppa. Händer ju inte så ofta att jag hoppar hemma, men jag vill känna igenom honom lite på några småhinder, lydnad och rida på det tredelade bettet. Som jag brukar säga, träna på att rida utan att han någon som ger tips hela tiden.

På söndag åker vi till Nybro för att hoppa en LA som går på gräs. Hoppas han har glömt bort att vi broddade hela 3 ggr förra helgen och inte har något emot att få på sig dom igen. Sen får vi även hoppas att han hoppar lika fint som han gjorde på lundegård.

Kommentarer
Postat av: Wilma

Kan inte hitta din blogg på bloglovin... :/

2013-05-18 @ 20:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0