Underbart ridpass - träning

Idag gick det superbra, han var lite tjafsig i början och skulle inte alls sammarbeta. Men när jag fått igenom det gick han bra. Idag började vi även sätta lite mer krav, senaste tiden har jag bara ridit honom lång och låg för att få några muskler på överlinjen. Idag kunde jag sätta upp honom i en något högre form utan att bli spänd och släppa ryggen, benen och allt annat. Han tyckte såklart att det var pest och försökte komma undan, men oj vad fin han var annars. Likaså var galoppen bra, den funkade inte riktigt igår så jag är glad över att han var så fin idag.

Roligast är nog ända den cred jag får. Mats tycker att det är jättestor skillnad på honom och det är nog det som gör mig gladast. Även om jag själv märer skillnad så är det alltid speciellt roligt att f höra det av en kunnig person. Han tyckte till och med att vi skulle kunna tävla dressyr.. haha. DÅ är det bra, för att vara Chuck.

Men nej, jag tänker inte tävla dressyr, det räcker med dressyr hemma!

Det kommer film i eftermiddag

Kommentarer
Postat av: Malin Westergren

Ser fint ut Carro! :D

2013-05-28 @ 14:40:39
URL: http://westergrenpictures.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0