Bästa bästa Chuck idag

Lånade en dressyrgjord av en tjej i stallet så att jag kunde testa sadeln lite mer. Jag tycker inte att den ligger katastrofalt, men jag tycker möjligtvis att den är något trång. La dit en padd och då konstigt nog låg den lite bättre. Men alltså jag är inget proffs. Ska be några andra kolla på den också. Ska kolla med ägaren hur länge jag kan låna den. Kunde inte sitta i den bättre än i den vanliga sadeln vilket jag hoppats på, haha. Men som sagt vi får se. Har även ont i ryggen nu, vet inte om det beror på sadeln eller något annat...

Chuck i alla fall gick så bra idag, shit pommes asso. Han har inte gått såhär bra sedan jag red honom på bett. Jag ska verkligen inte klaga, nästan allt funkade. Han slappnade av och sökte sig neråt utan att bli tung, han var reglerbar och jobbade med ryggen. Happy Carro! 

Så på så sätt känns det som att sadeln inte kan vara jättedålig, då borde han inte gått så bra ju?

 

Kommentarer
Postat av: jennifer

Det är såå värt det att ha både en hoppsadel och en dressyr. Förstår att du kanske inte vill lägga pengar på det när du inte är någon "dressyrryttare", men man når verkligen hästen på ett helt annat sätt och är väldigt bra för sitsen. Älskar att ha både hopp och dressyrsadel (Y)

2013-09-06 @ 20:01:42
URL: http://jennifersandberg.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0